Dacă la portul turistic, Consiliul Judeţean Tulcea a demarat deja lucrările, cele privind modernizarea portului industrial şi a portului comercial, investiţie derulată prin Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, se află în procedură de licitaţie, urmând ca în cel mult două săptămâni să fie stabilit constructorul care se va ocupa de execuţia lucrărilor.

Este vorba de investiţii de 13,5 milioane de euro în modernizarea celor două porturi situate în zona Şantierului Naval din municipiu, investiţii menite să pună în valoare potenţialul de dezvoltare a transporturilor navale.

„Aşteptăm să iasă din evaluare internă proiectul pentru a fi semnat ulterior contractul de finanţare şi, în paralel, am demarat procedura de licitaţie cu clauză suspensivă, adică este condiţionată de semnarea contractului. S-au depus ofertele, iar în momentul de faţă se analizează din punct de vedere financiar şi cred că într-o săptămână, cel mult două, vom avea un răspuns şi se va declara câştigătorul, după care se va semna contractul de proiectare şi execuţie şi ne apucăm de treabă”, ne-a declarat directorul general al APDM Galaţi, Alexandru Gabriel Şerban.

Printre lucrările prevăzute la portul industrial se află reabilitarea danei maritime existente şi prelungirea acesteia spre aval cu 100 m, în dreptul danei fluviale existente.

„La portul industrial vom avea o reabilitare de dană maritimă la care estimăm să avem o creştere de capacitate până la 150.000 de tone pe an, iar odată cu prelungirea danei maritime cu circa 100 de metri ne aşteptăm la o creştere suplimentară de peste 60.000 de tone. În total estimăm o creştere de 210.000 de tone pe an”, a precizat directorul Alexandru Gabriel Şerban.

Pentru portul comercial se prevede realizarea de cheuri verticale.

„În ceea ce priveşte portul comercial vom transforma frontul de acostare în cheu vertical unde şi acolo vom avea posibilitatea de a creşte traficul”, a spus directorul Alexandru Gabriel Şerban.

Contractul de finanţare pentru modernizarea Portului Tulcea a fost semnat luna aceasta, la Isaccea, în prezenţa premierului Ludovic Orban, alături de ministrul Transporturilor, Lucian Bode, şi directorul general al APDM Galaţi, Alexandru Gabriel Şerban.

Proiectul este cofinanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, dar şi de la bugetul de stat.

Portul Tulcea, unul dintre cele mai mari şi importante porturi fluvio-maritime româneşti, este situat între Mm 42 – Mm 34 Dunăre, ambele maluri.

Portul industrial a fost construit începând cu anul 1974, în scopul de a asigura materiile prime necesare pentru platforma metalurgică din Tulcea. Principalele activităţi ale portului industrial sunt descărcarea materiilor prime importate ca mangan, calcar, cuarţit, bauxită, crom, fier şi cocs de pe na-vele maritime, descărcarea produselor de balast de carieră din barje, încărcarea materiilor prime exportate ca feroaliaje, fier vechi şi alumină.

Portul comercial este destinat traficului de pasageri şi serveşte în întregime zona Deltei Dunării.