Deşi legea intrată în vigoare din 1 ianuarie privind eliminarea „dosarului cu şină” nu ajută autorităţile locale, aceasta fiind valabilă pentru autorităţile centrale, Primăria Tulcea a făcut pas important în eliminarea dosarului prin implementarea aplicaţiei Primăria online de pe CityOn.

Aplicaţia accesibilă de pe site-ul Primăriei Tulcea le oferă contribuabililor posibilitatea de a obţine online certificatele fiscale, de a achita  amenzile şi de a vedea plăţile făcute, dar şi contractele pe care le are cu autoritatea locală.

„De foarte mult timp eu spun că pentru depunerea de documente trebuie utilizat cel mai mult spaţiul online şi mai puţin hârtia. Cred că a venit timpul ca cea mai mare parte să se desfăşoare online, de aceea am deschis această platformă la care am muncit foarte mult, Primăria online care poate fi accesată de toţi tulcenii foarte simplu. Pe lângă faptul că pot plăti taxe şi impozite pot obţine şi depune documente. În perioada următoare vrem să extindem acest lucru la Serviciul Urbanism şi la alte servicii pentru ca oamenii să depună cerere pentru obţinerea certificatului de urbanism”, ne-a declarat primarul Ştefan Ilie.

Depunerea şi obţinerea de documente online este facilă şi pentru persoanele vârstnice, spune primarul.

„Am reclamaţii că persoanele mai în vârstă nu se pot descurca. Nu este adevărat. Din experienţa mea, persoanele vârstnice sunt la fel de abile în a folosi internetul ca oricare alte persoane. Dacă nu se pot descurca rămâne varianta clasică. Când am adus un bancomat la Luncaviţa şi aveam nevoie de foarte mulţi utilizatori pentru a fi montat am apelat şi la pensionari pentru a-şi primi pensia pe card. Dacă la început am avut reticenţă, când au văzut cât de simplu şi sigur este, foarte mulţi pensionarii au recurs la primirea pensiei pe card. Oamenii, indiferent de vârsta lor, au capacitatea de a se adapta. Dacă au nevoie de documente de pe acte de proprietate le pot depune fizic, iar dacă aleg varianta online trebuie scanat şi depus. Chiar şi în dosarul cu şină se cer doar documente care nu pot fi găsite în baza de date”, a precizat Ştefan Ilie.

Începând cu data de 1 ianuarie 2022 a intrat în vigoare Legea nr. 267 din 9 noiembrie 2021 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.

Actul normativ prevede că se interzice instituţiilor publice să solicite copii de pe avize sau alte documente ce au fost emise de către instituţii ale statului român.