O nouă propunere legislativă prevede introducerea unei materii în programa şcolară a elevilor de liceu, care ar urma să se numească „Istoria Revoluţiei din 1989 şi a schimbării de regim din România”. Cursul ar urma să aibă caracter opţional, iar decizia de a fi predat în cadrul şcolilor ar putea să aparţină fiecărei instituţii de învăţământ în parte. În plus, doar elevii din ultimul an de liceu ar urma să studieze la clasă Istoria Revoluţiei din 1989. Proiectul de lege a fost adoptat de deputaţi şi urmează să ajungă în Senat pentru aprobare.
„Ar fi contraindicat pentru elevi să înveţe despre Revoluţie, în contextul în care nu avem suficiente date. Întâi este necesar ca istoricii şi sociologii să ajungă la un consens în ceea ce priveşte modul în care au avut loc evenimentele de la 1989 şi care au fost autorii. Nu s-a rezolvat nimic cu Revoluţia, nu ştim cine a dat comanda şi cine a tras în civili: teroriştii sau comuniştii? După mai bine de 30 de ani, încă nu au fost aduşi în faţa justiţiei şi condamnaţi vinovaţii. Cum putem introduce ca disciplină de studiu Revoluţia, în aceste condiţii?! Mi se pare un lucru anormal, un afront aruncat în faţa tuturor românilor, care şi-ar dori să ştie adevărul. Creăm un capitol de Istorie contrafăcută, în cazul ăsta. Regimul a fost schimbat, nimic de zis, dar sunt curios să văd cât adevăr ar conţine informaţiile care se vor introduce în material asta. Această propunere mi se pare, nu prematură, anormală, ci chiar o sfidare a poporului român”, ne-a declarat prof. Mihai Roma.
Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului DELTA.