Traseul noii centuri a municipiului va fi stabilit în circa două luni, în prezent fiind în studiu două variante din cele şase propuse iniţial, potrivit viceprimarului George Şinghi.

La sfârşitul lunii mai, viceprimarul Şinghi a susţinut la CNAIR analiza multicriterială 1, iar în urma acestei faze au rămas în studiu două variante ale centurii, care sunt analizate în prezent.

Tot atunci, viceprimarul a participat la o nouă întâlnire cu proiectantul lucrării pentru a stabili detaliile următoarei faze de lucru, astfel încât la sfârşitul acestui an să se finalizeze studiul de fezabilitate.

„Iniţial, proiectanţii au avut şase variante, iar în această fază au rămas cu două. Este o etapă care se realizează la CNAIR pentru a rămâne la aceste două variante. Urmează o altă etapă pentru stabilirea soluţiei finale. În acest timp proiectantul face nişte analize mai detaliate, de cost, beneficii. În două luni vom avea varianta finală şi vom merge cu propunerea către CNAIR care va valida etapa. După stabilirea traseului final se realizează studiul de fezabilitate de către proiectant, astfel încât la sfârşitul acestui an să îl finalizăm. Conform contractului, în următoarele patru luni vom avea şi proiectul tehnic. Acesta este unul din proiectele prioritare ale oraşului, care, pe lângă beneficiile de degrevare ale traficului rutier, asigură perspectivele de creştere şi dezvoltare ale municipiului”, ne-a declarat George Şinghi.

În ultimii doi ani, municipiul Tulcea a întreprins demersurile necesare pe lângă Ministerul Transporturilor şi C.N.A.I.R, pentru realizarea unei conexiuni mai ferme a municipiului cu DX 8, prin proiectarea unor drumuri de legătură între localităţile Tulcea, Mineri, Cataloi, Agighiol şi Malcoci, sub forma unei noi centuri conectate la Drumul Expres.

Anul acesta, la mijlocul lunii februarie,  primarul Ştefan Ilie i-a transmis primului ministru Nicolae Ciucă o solicitare prin care făcea referire la necesitatea deblocării proiectului Drum Expres DX 8 Constanţa – Tulcea – Brăila.

Primarul solicita atunci implicarea, pe de o parte la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, respectiv CNAIR si JASPERS-BEI, iar pe de altă parte pentru deblocarea celor două contracte, respectiv a Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic pentru obiectivul Drum Expres Brăila (Jijila) – Tulcea (Cataloi) DX 8 si a Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic pentru obiectivul Drum Expres Constanţa-Tulcea Dx 8, deoarece contractele erau întârziate „din diverse motive care nu sunt raţionale, iar în acest moment este necesară şi conectarea podului peste Dunăre de la Brăila cu viitoarea infrastructură rutieră aflată în stadiul de proiectare”, se arată în adresa transmisă în luna februarie.