Aplicaţia City Report oferă posibilitatea tulcenilor de a veni cu propuneri, sugestii, reclamaţii la un click distanţă de primărie. Mai exact se instalează aplicaţia pe telefonul mobil, iar utilizatorul poate intra în legătură cu autorităţile locale, spunându-şi păsul. Lansată la începutul anului 2021, tulcenii lasă lunar circa 200 de petiţii, potrivit informaţiilor  transmise de viceprimarul municipiului George Şinghi, iar categoria drumuri este în top.

„Primim în medie 180-200 de petiţii lunar, cele mai dese fiind probleme legate de domeniul public, în special soli-citări de reparaţii mobilier stradal, parcuri şi locuri de joacă, semnalistică, garduri distruse sau lipsă, lipsa parcărilor,  ocuparea nelegală a domeniului public, toaletări copaci, reclamaţii  privind vandalizarea unor obiective de interes public. Categoria de drumuri ocupă un loc important în categoria solicitărilor care parvin primăriei prin aplicaţia City Report. Cele mai multe sunt solicitări de asfaltări, reparaţii, reclamaţii privind întârzierea unor lucrări de reparaţii sau modernizări sau chiar nereguli în executarea acestora. Fiecare categorie de reclamaţii este repartizată compartimentului sau societăţii abilitate pentru soluţionare”, ne-a declarat viceprimarul George Şinghi.

În perioada ianuarie-septembrie, au fost înregistrate 280 de petiţii care vizează domeniul public, nereguli, propuneri, sugestii, urmate de petiţiile legate de starea  drumurilor, un număr de 264 de astfel de petiţii, nereguli observate pe domeniul public, 176 de reclamaţii sau sesizări ce privesc ordinea publică şi implicarea poliţiei locale, 173 de sesizări.

Cert este că tulcenii s-au obişnuit să folosească aplicaţia şi să-şi manifeste simţul civic, venind cu sesizări, propuneri, sugestii. Ceea ce simplifică mult relaţia dintre contribuabil şi autoritatea locală.

„Nu văd să citesc contorul!”

„Un sens giratoriu oval ar fi bun!”

Cetăţenii constată şi reclamă. Şi dacă aplicaţia City Report este atât de simplă, de ce nu ar folosi acest mijloc facil de comunicare.

„Reclamaţiile, aşa cum v-am mai spus, sunt diverse. Avem ceva de genul: Se aruncă săptămânal gunoaie în spatele blocului X din str. Y, respectiv în faţa casei din str. Z sau orăşelul copiilor, ansamblul lemn căţărate, topogan, zona aventură, platforma finală, ruptă într-un colţ! Holşurub desprins din structura de lemn. Oamenii mai vin şi cu propuneri de genul şi vă voi da un exemplu ad-literam: nu ştiu dacă este în plan, dar vă rog să luaţi în considerare construcţia  unui sens giratoriu în aceasta intersecţie. Ar putea fi şi oval, am văzut aşa ceva în alte locuri. Ar fi de mare ajutor pentru traficul din zonă, pe viitor. Mulţumesc. Am citat ca atare. Exemple de petiţii sunt foarte multe. Oamenii nu doar reclamă, aşa cum am spus, dar şi vin cu sugestii, propuneri”, ne spune viceprimarul George Şinghi.

O lume pestriţă

Vom prezenta câteva exemple de reclamaţii şi propuneri, aşa cum au fost ele formulate pe platforma City Report.

„Parcarea din această locaţie se renovează, deţin locul X care este în dreptul aleii de acces, am discutat cu şeful de şantier să facă o modificare, prin marcarea cu borduri şi devierea aleii de acces pe laterală acolo este şi loc, e posibil, dar acesta refuză spunând că va face la fel cum a găsit. Trecători pe alee vor da cu botul în maşină, aleea se termină acolo, după care oricum vor fi nevoiţi să ocolească pe traseul sugerat de mine constructorului. Vă rog e urgenţă în 24 de ore vor aşeza bordura după care va fi mai greu”, spune un tulcean nemulţumit pe platforma City Report.

Exemple mai sunt.

„Panou de <<Cedează trecerea>> deteriorat. Vă rog să folosiţi poliţia locală pentru raportare pe sectoare/cartiere. În Parcul Personalităţilor, aparatul de exerciţii fizice este defect; Avem rugămintea să ne ajutaţi în curăţarea clanului colector din spatele blocului şi ridicarea aluviunilor aduse de ultimile ploi… Fac precizarea că locatarii au curăţat aleea, dar canalul colector nu avem cum. De asemenea, fac precizarea că au fost trimise adrese la S.C. Aquaserv S.A. Locatarii reînnoiesc rugămintea de a ne sprijini şi rezolva în  legătură dintre cele două segmente de rigolă; Maşină parcată pe trotuar nu se poate trece. Trebuie ocolită pe şosea; În spate la magazinul alimentar e o grădină cu vegetaţie crescută! Nu pot ajunge să citesc contoarul! Vă mulţumesc!; Staţia de încărcare maşini electrice, Piaţa Nouă, nu funcţionează; Două dintre becurile de iluminat public nu funcţionează pe strada Erou Mihai Serian; Nuc care trebuie toaletat, stejar care trebuie toaletat şi cireş uscat care trebuie tăiat; pe intrarea străzii Argilei din strada Pescarilor au fost sparte multe recipiente din sticlă şi accesul cu autovehicule nu se mai poate face. Va rugăm să trimiteţi o echipă pentru salubrizare. Mulţumesc!”

Viceprimarul George Şinghi precizează că cetăţenii folosesc un limbaj civilizat, sesizările sunt verificate şi sunt rezolvate în cel mai scurt timp posibil.