Tulcenii sunt invitaţi de primarul Ştefan Ilie să solicite amenajarea de spaţii de depozitare a bicicletelor în cartierele din municipiu.
„Dorim să-i încurajăm pe cei care nu îşi achiziţionau o bicicletă, tocmai din cauza lipsei spaţiului de depozitare, să o facă. Astfel de module vor fi amplasate în mai multe cartiere din oraş, la cererea dumneavoastră”, a transmis Ştefan Ilie, pe pagina proprie de Facebook.
Astăzi, proiectul de hotărâre privind aprobarea regulamentului pentru închirierea locurilor de parcare pentru biciclete, lansat în dezbatere publică anul trecut, va fi supus aprobării Consiliului Local. Regulamentul stabileşte cine sunt cei care pot să-şi închirieze un loc pentru a-şi depozita bicicleta, care este procedura de atribuire şi care sunt condiţiile în care se pot utiliza aceste parcări.
Deja în municipiu, la cererea cetăţenilor, printr-un program pilot, Primăria Tulcea pune la dispoziţia celor interesaţi o primă parcare-depozit pentru biciclete destinată zonelor de reşedinţă, amplasată pe Aleea Barajului din municipiu.
Este vorba de o incintă standard, securizată, cu o înălţime de 2,5 metri, ce poate adăposti 25 de biciclete în rasteluri şi care este supravegheată de către Poliţia Locală Tulcea.
Locurile de depozitare pentru biciclete sunt atribuite pe bază de abonament iar fiecare abonat primeşte un număr de parcare pentru fiecare bicicletă şi un card de acces, ce poate fi utilizat doar de către titularul abonamentului şi de membrii familiei acestuia.
Preţul unui abonament este de 5 lei/lună. Conform Proiectului de Hotărâre ce va fi supus aprobării Consiliului Local, închirierea locurilor se va putea face pe o perioadă de un an. O persoană poate închiria cel mult două locuri, iar numărul maxim de locuri pentru fiecare familie este de patru. În plus, tulcenii care doresc un loc de parcare trebuie să aibă domiciliul în proximitatea parcării pentru biciclete şi să declare, pe propria răspundere, că deţin o bicicletă.
Acest tip de construcţii vor fi amplasate în proximitatea aglomerărilor urbane, zone rezidenţiale, zone cu un număr ridicat de locuri de muncă, unităţi de învăţământ şi noduri intermodale, având rolul de a proteja bicicletele de intemperii, furt şi vandalism.