În cadrul şedinţei de Consiliu Local de joia trecută, una dintre problemele discutate la punctul diverse de pe ordinea de zi a fost realizarea unor staţii noi de autobuz. Problema a fost ridicată de consilierul local Tatiana Haliţ.
Directorul Societăţii de Transport Public Tulcea, Iacob-Aurelian Udrea, a precizat că este posibil ca în trei luni să înceapă modernizarea staţiilor. Acesta a punctat şi faptul că toate autobuzele vor avea afişaj electronic în următoarele luni.
„Acest proiect este iniţiat de Primăria municipiului Tulcea şi înţeleg că este încă în derulare licitaţia pentru lotul acesta de construcţie, care are termen de finalizare săptămâna viitoare. După ce se termină licitaţia este o perioadă maximă de două luni de zile de proiectare. Noi sperăm să fie mai scurtă. Se verifică proiectarea şi apoi se trece la execuţie. Una peste alta, eu sper ca în următoarele trei luni de zile să începem partea de modernizare a staţiilor. Concomitent cu această modernizare a staţiilor se vor achiziţiona şi echipamentele de informare călători şi în staţii, dar şi echipamentele de informare călători din autobuze. Aţi observat că noi acum am dat drumul pe trasee la autobuzele achiziţionate prin proiectul acesta, numai că afişajele acelea electronice urmează a veni peste două sau trei luni. Noi am ales soluţia de a colanta şi a pune autobuzele strict pe anumite trasee ca să le putem pune în circulaţie, alternativa ar fi fost să nu circulăm deloc cu ele şi am zis că e mai bine să modernizăm transportul mai repede. Toate vor avea afişaj electronic”, a declarat directorul Societăţii de Transport Public Tulcea, Iacob-Aurelian Udrea.
De asemenea, consilierul local a ridicat şi problema noilor bilete de autobuz de pe care se şterge codul QR. Directorul Societăţii de Transport Public Tulcea a precizat că în toamnă se intenţionează a se introduce sistemul de plată cu cardul în autobuz, iar de săptămâna aceasta plata biletelor prin SMS.
„Soluţia cu biletele ce au cod QR imprimată pe hârtia aceasta termică să ştiţi că este folosită în foarte multe oraşe. Nu am inventat noi apa caldă, doar am preluat metodele din alte oraşe. Alternativa pentru cei care doresc să cumpere bilete şi să le ţină mai mult timp, dacă nu reuşim să le păstrăm în condiţii ideale ca să nu se şteargă, ar fi aplicaţia. În aplicaţie poţi să cumperi un bilet cu două călătorii care rămâne în portofelul electronic şi poţi să-l foloseşti şi peste 6 luni şi peste un an de zile. Undeva prin toamnă noi intenţionăm să introducem şi sistemele cu plată direct cu cardul în autobuz şi, în plus, dacă toate merg bine, cred că de săptămâna viitoare o să dăm drumul şi la sistemul de plată prin SMS. Atunci vom avea mai multe soluţii de achiziţionare pentru călători”, a precizat, joia trecută, directorul instituţiei.
Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului Delta.