Finanţarea programului „Anghel Saligny” a provocat discuţii, atât între partidele din coaliţie, cât şi în interiorul partidelor. Guvernul vrea o amânare a investiţiilor care nu sunt urgente şi care nu au ajuns la un grad ridicat de execuţie, în timp ce primarii sunt nemulţumiţi că nu-şi pot finaliza proiectele.
La nivelul judeţului Tulcea, primarii comunelor Greci şi Luncaviţa sunt sceptici în ceea ce priveşte alocarea finanţărilor pentru proiectele care au fost declarate eligibile, dar ale căror lucrări încă nu au început. În schimb, pentru proiectele ale căror lucrări au fost executate în proporţie de 80% lucrurile sunt clare, finanţările nu pot fi sistate.
Asfaltarea comunei este pusă în pericol, deoarece proiectul „Amenajare sistem rutier în comuna Greci” se află în acest moment la stadiul de licitaţie, ceea ce îi oferă şanse reduse, chiar infime, de a primi în continuare finanţare guvernamentală prin programul Anghel Saligny. Pentru asfaltarea sistemului rutier din comuna Greci este nevoie de 20 de milioane de lei.
„Ca orice lucru românesc, intenţia este bună, dar când se pune în practică este execrabil. La momentul actual avem un proiect pe Anghel Saligny, dar este doar la stadiul de licitaţie. Acest proiect este foarte important pentru noi, deoarece este vorba despre asfaltarea drumurilor. Greciul este cea mai mare aglomerare rurală din judeţul Tulcea. Noi am luat toate aceste lucrări în ordinea lor logică. Am făcut apă, canalizare, gaze şi normal după ce am băgat toată această infrastructură în pământ ar urma asfaltarea. În mod normal, acum aşteptăm să derulăm proiectul de asfaltare pe care, neavând altă sursă de finanţare, l-am înscris pe Anghel Saligny. Neavând maturitate, nu vom primi bani. Nu avem speranţe că vom primi bani în ceea ce priveşte acest proiect, dar se fac asfaltări niciunde. Sunt foarte mulţi bani care se cheltuie. Normal ar fi trebuit să fie luată în calcul fiecare comunitate care a făcut solicitarea pe Anghel Saligny în parte, pentru a se analiza dacă sunt fezabile sau nu anumite proiecte şi dacă se merită să fie implementate”, ne-a spus primarul comunei Greci, Nicolaie Mocanu.
La Luncaviţa situaţia este asemănătoare. Proiectul pe gaze se află într-un stadiu avansat de execuţie, în timp ce înfiinţarea variantei ocolitoare a comunei este doar pe hârtie.
Sistarea construirii variantei ocolitoare a localităţii Luncaviţa ar putea crea adevărate neplăceri administraţiei locale, având în vedere că lucrările propriu-zise încă nu au fost demarate.
„Mai am un proiect semnat în 2023 pentru varianta ocolitoare a comunei pe care încă nu l-am început, deoarece am avut foarte multe exproprieri de făcut pe traseu. Acum am ajuns la final, am trimis o notă justificativă pentru a arăta importanţa acestui proiect. Am înţeles că a fost preşedintele Teodorescu la Bucureşti pentru susţinerea proiectelor de la noi. Încă nu am luat legătura cu el pentru a vedea pe care le finanţează şi pe care nu. Noi ne dorim ca această variantă să fie executată. Toate clădirile, sala de sport, terenul de fotbal, căminul cultural se află în această zonă unde este trafic intens de camioane mari. Noi ne-am dori să facem un drum de legătură între drumul naţional şi cel judeţean. Ne dorim ca toate camioanele care merg către carieră spre Horia să nu mai treacă prin centrul comunei şi prin faţa Primăriei”, ne-a declarat primarul comunei Luncaviţa, Aurel Iorga.
Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului Delta.