La un an de la preluarea mandatului, am invitat reprezentanţii administraţiei locale şi judeţene aflaţi la primul lor mandat să facă o evaluare a activităţii desfăşurate până acum, să vorbească despre provocările întâlnite şi despre priorităţile pentru viitor.
În acest context, am stat de vorbă cu Daniel Trofim, consilier local PSD, administratorul unei companii de transport din municipiu, care ne-a vorbit despre experienţa primului an de mandat.
– Cum aţi descrie acest prim an de mandat în Consiliul Local Tulcea?
– Nu cred că am eu calitatea de a vorbi în numele întregului Consiliu Local şi a-i descrie activitatea, dar, în ceea ce mă priveşte, sunt mulţumit de ceea ce se întâmplă acolo. În cea mai mare parte, consilierii locali sunt cei care acţionează în folosul cetăţeanului şi hotărârile adoptate sunt benefice pentru oraş, pentru oameni.
– Ce v-a surprins cel mai mult în modul de funcţionare al administraţiei locale?
– Nu pot spune că m-a surprins ceva. Funcţionăm în baza unor legi clar stabilite şi neinterpretabile. Ne facem treaba şi funcţionăm în caracterul legii, pentru cetăţeni.
– Care consideraţi că este cea mai importantă decizie adoptată de Consiliul Local în acest an?
– Nu există o decizie importantă, pentru că toate sunt importante. Atât timp cât discutăm în comisii pe proiecte de HCL, încercăm să facem totul ca la carte şi în beneficiul oraşului. Din punctul meu de vedere, toate deciziile sunt la fel de importante.
– Ce proiecte aţi susţinut personal sau consideraţi că au avut un impact real asupra comunităţii?
– Am susţinut alături de colegii mei toate proiectele care au adus beneficii oraşului şi tulcenilor, indiferent de culoarea politică a iniţiatorului.
– Ce proiecte concrete vizaţi să sprijiniţi în perioada următoare?
– Aşa cum am mai spus, am susţinut şi voi susţine absolut orice proiect care este în beneficiul locuitorilor municipiului. Aici nu trebuie să gândim pe culori de partide, ci pe idei clare, pertinente, care să fie implementate pentru oraş.
– În ce domenii credeţi că municipiul Tulcea are cea mai mare nevoie de investiţii urgente?
– Domeniile sunt multe şi bugetul nu este cel mai generos, dar, aşa cum vedeţi, prioritate au proiectele de infrastructură. Dacă ai o infrastructură bună, celelalte vin de la sine. Desigur, e nevoie de o întreagă paletă de proiecte, dar, din punctul meu de vedere, cele legate de infrastructură, urmate de cele cu caracter social, au prioritate, dovadă că se şi derulează o serie întreagă de astfel de proiecte.
– Cum apreciaţi modul în care administraţia gestionează problemele curente – salubritate, trafic, infrastructură, spaţii verzi?
– Raportat la alte municipii, pot spune că la Tulcea proiectele se mişcă bine. Aparatul administrativ al Primăriei Tulcea a reuşit în mare parte să rezolve multe dintre lacunele trecutului. Avem oameni buni pe funcţii şi treaba se mişcă bine pe toate sectoarele. Sigur că mai sunt şi unele probleme, dar nu ai cum să faci să fie totul roz. Cu comunicare şi perseverenţă, totul se rezolvă. Una peste alta, sunt mulţumit de ceea ce văd.
– Cum a fost comunicarea cu tulcenii în acest prim an?
– Comunicarea cu oamenii a fost mereu una bună şi eficientă. În general, oamenii înţeleg că nu se poate face totul peste noapte şi atunci când văd lucrările finalizate, înţeleg şi mai bine. Eu şi colegii mei avem deplasări şi întâlniri frecvente cu cetăţenii şi nu cred că vreodată a plecat cineva nemulţumit că nu a fost ascultat şi nu s-au făcut eforturi pentru a-i rezolva solicitarea. Lucrăm în spiritul legii şi pentru tulceni.
– Ce tip de sesizări sau probleme primiţi cel mai des din partea locuitorilor?
– Cele mai multe sunt legate de infrastructură, dar oamenii înţeleg după ce le explicăm şi realizează că tot ceea ce se face, se face pentru ei. Nu putem pocni din degete şi să facem minuni peste noapte. Procedurile sunt destul de greoaie şi trebuie de multe ori să aşteptăm termene impuse, dar până la urmă toate se rezolvă. Trebuie doar răbdare şi înţelegere.
– Consideraţi că vocea cetăţenilor este suficient de bine auzită în şedinţele de Consiliu Local?
– Da! Consilierii reprezintă tulcenii şi cele mai multe proiecte de hotărâri vin ca urmare a discuţiilor cu oamenii de rând. Suntem aici pentru tulceni şi vom face tot ce ne stă în putere pentru ca Tulcea şi tulcenii să beneficieze de tot ce e mai bun.
– Ce v-a motivat să vă implicaţi în viaţa publică şi cum s-a schimbat această percepţie după primul an?
– Dorinţa de a fi alături de oameni, de a face ceva pentru oraşul meu şi de a arăta că se poate!
– Care au fost cele mai mari provocări întâlnite în activitatea de consilier?
– Muncă, muncă, muncă! Atât ştiu să fac!
– Consideraţi că cetăţenii înţeleg suficient rolul unui consilier local?
– Cei interesaţi, da. Vin, întreabă, câteodată ne mai şi ceartă, vor soluţii, vor schimbare. E normal să fie aşa. Noi suntem reprezentanţii lor.
– Cum a fost colaborarea cu primarul şi cu ceilalţi consilieri, mai ales cei cu experienţă?
– Nu am ce reproşa nimănui. Fiecare ştie ce are de făcut şi treaba merge bine dacă fiecare şi-o face aşa cum trebuie. Comunicarea este cheia reuşitei!
– Ce aţi învăţat de la colegii cu mai multe mandate?
– Să ascult, să caut soluţii şi să comunic mult mai ok pe toate liniile. Zilnic învăţăm câte ceva!
– Ce mesaj aveţi pentru tulcenii care urmăresc activitatea Consiliului Local?
– Să fie la fel ca şi până acum şi să ne solicite ajutorul, sprijinul, ori de câte ori au nevoie de noi! Să aibă încredere că suntem acolo ca reprezentanţi ai lor şi să ne sprijine la rândul lor când e nevoie de răbdare şi înţelegere.
– Privind spre următorii trei ani de mandat, care sunt priorităţile dumneavoastră?
– Binele tulcenilor şi dezvoltarea oraşului!
– Dacă ar fi să rezumaţi acest prim an într-un singur cuvânt, care ar fi acela şi de ce?
– Comunicare! Pentru că dacă nu ai comunicare, atât cu colegii cât şi cu cetăţenii, e degeaba!


