Primăria Municipiului Tulcea a lansat în consultare publică proiectul de hotărâre care prevede majorarea taxei speciale pentru promovarea turistică de la 1% la 2% din tariful de cazare pentru fiecare zi de sejur. Măsura ar urma să se aplice începând cu 1 ianuarie 2026, iar cetăţenii şi operatorii din domeniul turismului pot transmite propuneri şi observaţii asupra proiectului până la data de 24 noiembrie 2025.
Managerul de destinaţie al Organizaţiei de Management al Destinaţiei – OMD Municipiul Tulcea, Alexandru Filip, a spus că majorarea taxei turistice este necesară pentru a susţine promovarea oraşului, iar noul regulament va face ca taxa să fie plătită direct de turist, nu de unităţile de cazare, aşa cum se practică şi în alte oraşe din ţară.
„Despre taxa de promovare am tot discutat cu membrii din OMD Municipiul Tulcea în ultimele luni. Plecând de la problemele de colectare ale taxei şi mai ales ţinând cont şi de actualele constrângeri economice care limitează bugetul municipiului, s-a luat în calcul această propunere privind majorarea taxei. Măsura pare singura posibilă care să ne dea posibilitatea să menţinem creşterea eforturilor de promovare. În plus, propunerea vine la pachet şi cu modificarea regulamentului ataşat proiectului de HCL, tocmai ca această taxă să nu mai fie suportată de unităţile de cazare, ci achitată obligatoriu de turist, fiind evidenţiată separat şi în documentele contabile, aşa cum se întâmplă în multe alte destinaţii din ţară şi din străinătate. Ca idee, zilele acestea mă aflu la Oradea într-un schimb de experienţă cu cei de aici. Ei au creat OMD-ul în 2015, au început cu o taxă de 1%, a crescut progresiv la 3% şi au ajuns să colecteze peste două milioane de lei în acest an, investiţi exclusiv în marketing”, ne-a declarat, săptămâna trecută, Alexandru Filip.
Proiectul îşi propune să asigure resursele financiare necesare pentru promovarea turistică a municipiului Tulcea, prin consolidarea activităţii Organizaţiei de Management al Destinaţiei Turistice Tulcea, entitate care coordonează dezvoltarea şi imaginea turistică a oraşului. În prezent, taxa de 1% generează anual aproximativ 220.000 de lei, o sumă considerată insuficientă pentru susţinerea acţiunilor de promovare, participarea la târguri de profil, realizarea materialelor promoţionale şi campaniilor media. Prin dublarea cotei la 2%, veniturile estimate ar putea ajunge la 440.000 de lei pe an, bani care vor fi folosiţi exclusiv pentru dezvoltarea şi promovarea turismului local. Primăria arată că, prin această modificare, Tulcea se aliniază la nivelul altor municipii cu profil turistic, precum Braşov, Oradea, Suceava, Constanţa sau Bucureşti, unde taxele pentru promovare variază între 1% şi 3%.
Taxa specială se va aplica tuturor structurilor de primire turistică, indiferent de forma de proprietate. Ea se va datora şi de către persoanele fizice care oferă cazare prin platforme de tip Airbnb sau Booking.
Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului Delta.


