Preşedintele CJ Tulcea Horia Teodorescu: „Eu cred că avem nevoie de responsabilitate şi din această perspectivă”
Preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea, Horia Teodorescu a mers din nou pe teren pentru o evaluare a şantierelor de pe mai multe drumuri din judeţ.
De profesie inginer, Horia Teodorescu a stat de vorbă cu constructorii şi s-a asigurat că se respectă indicatorii de calitate şi termenele de execuţie.
„Traversăm o perioadă dificilă, cunoaştem cu toţii efectele crizei COVID 19. Construcţia drumurilor şi lucrările de infrastructură sunt esenţiale pentru economia locală şi implicit pentru viaţa tulcenilor. Eu cred că avem nevoie de responsabilitate şi din această perspectivă. Aceste şantiere merg mai departe, se lucrează în acest moment pe mai multe tronsoane de drumuri. Am fost în teren pentru a vedea cum se avansează şi pot să vă spun că per ansamblu, lucrările merg bine. Pentru tronsonul Valea Teilor – Nicolae Bălcescu, constructorul s-a angajat să termine lucrarea până la finalul acestui an. Au fost ceva probleme cu primul strat de asfalt pe sectoarele Alba, Iulia dar s-a şi început rectificarea zonelor afectate. Sunt termene de respectat şi vreau să-i asigur pe tulceni că suntem foarte atenţi la indicatorii de calitate. Se lucrează, ştiu că apar şi nemulţumiri dar nu poţi să asfaltezi un drum fără să ai un şantier”, ne-a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea, Horia Teodorescu.
ACTUALIZARE STADIU LUCRĂRI DRUMURI JUDEŢENE
- Modernizare traseul Vişina – Ceamurlia de Sus
- S-a turnat asfalt (primul strat) între Două Cantoane şi Ceamurlia de Sus
- Stadiul actual, în primul strat, aproximativ 40%
- Modernizare traseul Baia – Ceamurlia de Sus
- S-a făcut frezarea drumului pe tronsonul II şi s-a început pregătirea patului drumului
- S-a executat inclusiv umplutura de piatră (stratul de fundaţie) pe aproximativ 2 kilometr
- Umplutura de pământ a ajuns la kilometrul 4
- Modernizare traseul Turda – Sarichioi
- Casetele de lărgire pe tronsonul extravilan Km 32 + 537 până în localitatea Turda inclusiv
- Trotuarele integral în localitatea Turda se lucrează în localitatea Satu Nou unde trotuarele s-au realizat în procent de 40%
- Se lucrează la varianta de ocolire a podului peste râul Taiţa la intrare în localitatea Satu Nou
- Modernizare traseul Enisala – Babadag – Slava Rusă
- S-a completat stratul de piatră pe tronsonul II între Babadag şi Slava Rusă
- Trotuarele în localitatea Slava Rusă, procent 100%
- În localitatea Babadag s-a început decopertarea părţii carosabile pentru completarea fundaţiei cu piatră
- S-a început execuţia lucrărilor la casetele de supralărgire şi frezare îmbrăcăminte asfaltică între Babadag şi Enisala
Cea mai mare investiţie semnată la Tulcea vizează reface-rea celui mai lung drum judeţean din Tulcea, 54 de kilometri, care uneşte patru comune:
- Cerna – Dorobanţu – Topolog – Stejaru – lucrare în execuţie (se lucrează din ambele capete)
- Procentul privind stadiul de execuţie a lucrărilor a ajuns la aproximativ 50%
- S-a turnat covor asfaltic (primul strat) între localităţile Vasile Alecsandri – Cerbu – Sâmbăta Nouă
- S-a turnat covor asfaltic (primul strat) între Dorobanţu – ieşire din localitatea Traian către Cerna, pe aproximativ 8 Km
- S-au executat cele 12 podeţe şi se lucrează la podul din localitatea Traian
- Modernizarea tronsonului Valea Teilor – Nicolae Bălcescu – lucrare în execuţie
- Se lucrează în intravilan Valea Teilor la pod şi un zid de sprijin
- Cu trotuarele, în Valea Teilor a mai rămas de executat un procent de aproximativ 10%, în Iulia s-a ajuns la 200 de metri de ieşire din localitate, la fel şi cu pista pentru biciclişti
- Pe tronsoanele extravilan este turnat primul strat de binder
- Modernizare Traian – Peceneaga – Ostrov – Dăeni – Făgăraşu Nou
- Termenul de depunere a ofertelor pentru execuţia acestei lucrări este 28 aprilie 2020
În prezent Consiliul Judeţean derulează la Tulcea lucrări de reabilitare şi modernizări pe mai multe drumuri judeţene. Suma investiţiilor pentru modernizarea drumurilor judeţene depăşeşte 120 de milioane de euro.
Este vorba de investiţii pentru care administraţia judeţului a atras prin proiecte bani europeni – atât prin mecanismul financiar ITI Delta Dunării cât şi prin alte surse de finanţare.
În acest fel, a fost mult diminuată presiunea pe bugetul public.