În ultimii ani, Aeroportul internaţional Delta Dunării a înregistrat printre cele mai puţine mişcări de aeronave pe an la nivel naţional, situaţia fiind explicată atât prin lucrările de modernizare derulate prin proiecte europene, cât şi prin distanţa foarte mică de Ucraina.

În ciuda investiţiilor în modernizare, aeroportul din Tulcea nu are zboruri regulate, iar în prima jumătate a anului 2025, a înregistrat doar 92 de pasageri, cel mai mic trafic aerian din România. Potrivit ONV LAW, companie care furnizează servicii de consultanţă şi asistenţă juridică jucătorilor implicaţi în proiectarea şi execuţia aeroporturilor din România, cauza principală este războiul din Ucraina.

„Războiul reprezintă un obstacol pentru companiile care doresc să opereze pe acest aeroport. Procedura de decolare de pe aeroport se extinde până la aproape doi kilometri de graniţă, iar mulţi operatori evită această zonă, întrucât asiguratorii majorează tarifele din cauza pericolului perceput. În plus, infrastructura rutieră şi feroviară limitată afectează şi ea atractivitatea pentru astfel de operatori”, a explicat, pentru Forbes România, Alina Bilan, coordonatorul departamentului de achiziţii publice şi infrastructură din cadrul ONV LAW.

Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului Delta.