Într-o declaraţie de presă prin care anunţa că renunţă la demisia de la şefia Consiliului Judeţean (CJ) Constanţa, anunţată joia trecută, liberalul Florin Mitroi a spus, printre altele, că pentru drumul expres Constanţa – Tulcea nu există finanţare.

„Căutăm finanţare urgentă pentru podul care traversează de la autostradă spre Ovidiu, Hârşova şi aşa mai departe. De ce? Pentru că se rupe din drumul expres Constanţa – Tulcea pentru că nu există finanţare la momentul ăsta. De ce? În zona Babadag trebuie să se facă un tunel care înseamnă foarte mulţi bani şi se modifică proiectul. Dar până atunci vom face acest pod de 12 kilometri. Pentru tot ce v-am spus eu avem garanţia noi, constănţenii, întâlnindu-mă cu premierul Ilie Bolojan, ne-a asigurat că toate lucrurile astea se vor rezolva pentru judeţul Constanţa”, a declarat preşedintele Mitroi, ieri, înaintea începerii unei şedinţe extraordinare a CJ Constanţa.

Varianta finală de traseu al Drumului Expres Tulcea – Constanţa, avizată în primăvara acestui an în Consiliul Tehnico – Economic al CNAIR, include un tunel de 9,45 kilometri sub rezervaţia Babadag, însă CNAIR preciza atunci că această soluţie este analizată, dar că nu este încă cea finală.

„Da, este analizată această soluţie, pentru că este singura soluţie de a trece prin zona aceea. Fiind rezervaţie, este interzis să construieşti la suprafaţă. De aceea se încearcă traversarea zonei printr-un tunel. A fost analizat şi un alt traseu, dar este o ocolire mult prea mare care ar duce la lungirea traseului. Dar nu este soluţia finală, se analizează la acest moment în cadrul studiului de fezabilitate”, au spus, pentru Economica, reprezentanţii CNAIR.

Drumul de mare viteză va avea o lungime de aproximativ 121 de kilometri şi va traversa cele două judeţe, respective teritoriile a 14 unităţi administrativ-teritoriale. O soluţie analizată, dar nu finală, este reprezentată de construirea unui tunel de aproximativ zece kilometri sub rezervaţia Babadag.

Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului Delta.