Consiliul Judeţean Tulcea a început, procedura de relocare a pontoanelor în zonele de capăt ale falezei Dunării pentru a putea începe reabilitarea falezei şi a portului din municipiu.
În aceste condiţii, începând cu 1 iulie, vor putea demara lucrările de reabilitare.
„Aşa cum am spus, relocăm pontoanele pentru că începem lucrările de reabilitare la faleză şi port. Sănătoşi să fim, că avem de muncă! Am reuşit preluarea ei în 2017 de la APDM Galaţi pentru a o include pe fonduri europene şi a ajunge, iată, la momentul acesta. Vă mulţumesc că ne sprijiniţi, eu sunt deschis la dialog şi critici constructive de la voi toţi, pentru că aşa facem lucrurile să meargă”, a transmis preşedintele CJ Tulcea, Horia Teodorescu.
Printre societăţile care deţin pontoane de acostare pe faleză se află şi Navrom Delta care asigură transportul pe toate cele trei braţe al Dunării. Societatea nu a fost notificată până în prezent să relocheze pontonul, dar în cazul în care se va întâmpla acest lucru, directorul Nicolae Chichi spune că AZL Sulina este instituţia care trebuie să asigure o altă zonă de îmbarcare.
„Nu am fost notificaţi până în prezent. AZL Sulina, cel care administrează portul, trebuie să ne asigure o zonă de îmbarcare aprobată de către Căpitănie în cazul în care va trebui să ne relocăm. Este un întreg ansamblu de îmbarcare, stabilirea locului unde trebuie montate pontoanele, nu putem să o facem aşa de pe mal. Îmbarcăm câteva sute de pasageri pe zi”, ne-a declarat directorul Navrom Delta, Nicolae Chichi.
Contractul de execuţie a lucrărilor pentru reabilitarea falezei şi a portului Tulcea a fost semnat cu Asocierea Max Boegl România – Complex Delta – Max Bögl Stiftung & Co. KG – Tulcea.
Obiectivele specifice ale proiectului se referă la reducerea timpului necesar pentru manevrele de acostare a navelor de mărfuri şi pasageri în Portul Tulcea, creşterea gradului de siguranţă în transportul fluvial de mărfuri şi pasageri, modernizarea cheului pe o lungime de 1.510 m, modernizarea drumului de acces cu lungimea de 100 m şi crearea de infrastructură portuară nouă cu o suprafaţă totală de 36.016,70 mp.
Valoarea totală a proiectului este de 190.162.236,67 lei, proiectul fiind cofinanţat din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020. Durata totală de realizare a investiţiei este de 42 de luni.
În luna iunie, CJ a anunţat câştigătorii concursului de soluţii pentru amenajarea urbanistică a falezei Dunării, valoarea totală a premiilor oferite celor trei firme de arhitectură, din Tulcea, Galaţi şi Bucureşti, care au cumulat cele mai mari punctaje, fiind de 74.000 de lei.
Lucrările de amenajare a falezei vor putea fi realizate după finalizarea celor de reabilitare a zonei.
Reabilitarea falezei a fost reclamată în repetate rânduri atât de tulcenii care s-au arătat nemulţumiţi de aspectul zonei, cât şi de operatorii turistici, care au reclamat nivelul mare al taxelor percepute de fostul administrator, dar şi lipsa lucrărilor de îmbunătăţire a infrastructurii.
Până în anul 2017, atunci când a fost preluată de autorităţile tulcene, faleza a aparţinut Administraţiei Porturilor Dunării Maritime din Galaţi.