Programate a începe la începutul lunii iulie, lucrările de modernizare a portului şi falezei Dunării sunt întârziate de sistemul birocratic, a anunţat, luni, preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea, Horia Teodorescu.

„Am spus că vom începe lucrările de modernizare a portului şi falezei din municipiu la data de 1 iulie – mereu v-am informat şi am dialogat cu dumneavoastră franc şi onest. Îmi asum această întârziere. Din păcate, avem un sistem birocratic care nu ţine cont de cele mai bune intenţii. Suntem în data de 6 iulie, iar startul lucrărilor stă într-o singură autorizaţie de construcţie la care Primăria Tulcea încă lucrează. Îmi cer scuze tulcenilor pentru această în-târziere şi vreau să-i asigur că vom avea la Tulcea o faleză modernă de care să ne bucurăm cu toţii şi de care să nu ne mai fie ruşine când ne întâmpinăm turiştii din toate colţurile lumii care vin aici să se bucure de frumuseţile judeţului nostru”, a postat, luni, pe pagina de socializare preşedintele CJ Tulcea, Horia Teodorescu.

La rândul său, primarul municipiului Constantin Hogea spune că autorizaţia de construcţie a fost semnată de către cei de la Direcţia de Urbanism, dar reprezentanţii CJ Tulcea trebuie să mai prezinte nişte documente pentru a o putea ridica.

„Noi am semnat autorizaţia de construcţie luni, dar nu au venit să o ridice. Ei trebuie să prezinte planşele cu vize verificator şi apoi să ridice autorizaţia. Îi rugăm respectuos pe colegii de la Consiliul Judeţean să vină urgent cu aceste avize”, ne-a declarat primarul Constantin Hogea.

Edilul mai spune că ar vrea să poarte o discuţie cu preşedintele CJ pentru a identifica o soluţie în ceea ce priveşte accesul utilajelor grele pe faleză.

„L-am sunat pe domnul preşedinte pentru că voiam să mă consult pe problema accesului  utilajelor grele, cele care transportă betonul şi piatra. Eu, dacă mă număr printre cei mai fervenţi susţinători ai acestei investiţii, nu aş vrea totuşi de dragul falezei să rupem zona istorică a oraşului cu mijloace grele, pentru că nu este în regulă. Voiam să le sugerez să apeleze pe cât posibil la transportul naval, care, în opinia mea, este mai direct şi mai ieftin şi scuteşte zona centrală care este şi cea mai joasă din punct de vedere geografic şi care are anumite sensibilităţi la traficul foarte greu. Voiam să am o discuţie cu domnul preşedinte să convenim asupra unei variante de transport a mărfurilor, pe cât posibil pe apă”, a precizat primarul Hogea.

După cum scriam, utilajele destinate lucrărilor de modernizare a Portului Tulcea ar putea  fi aduse pe faleza Dunării după data de 10 iulie, după ce va fi eliberată autorizaţia de construcţie.

Procedura de relocare a pontoanelor din zonele de capăt ale falezei Dunării s-a finalizat la sfârşitul săptămânii trecute.

CJ Tulcea a semnat în luna mai a anului trecut contractul de finanţare pentru modernizarea falezei şi a Portului din municipiu, valoarea totală a lucrărilor care urmează să se execute de către asocierea Max Boegl România – Complex Delta Max Bogl Stiftung & Co.KG – Tulcea este de 190.162.236,67 lei, fără TVA.

Din această sumă, 159.969.733 lei reprezintă finanţarea eligibilă, iar CJ va aloca 3.199.394,66 lei. Durata totală de realizare a proiectului este de 42 de luni.

Portul Tulcea este principala zonă de promenadă a municipiului şi a aparţinut până acum câţiva ani Administraţiei Porturilor Dunării Maritime Galaţi care în ultimii 30 de ani nu a investit sume importante pentru reabilitarea acesteia.