Încă un episod pigmentează relaţiile încordate dintre Consiliul Judeţean Tulcea şi Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi. AZL Sulina şi constructorul de-semnat pentru efectuarea lucrărilor de reabilitare a portului şi falezei din municipiu sunt în vizorul Poliţiei Transporturi, după ce APDM Galaţi a sesizat că i-au fost distruse bunurile deţinute în zona Vămii.

Demersul vine în contextul în care APDM deţine în acea zonă mai multe bunuri printre care pavele şi reţele electrice sau de apă.

Consilierii judeţeni au votat vineri un proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public a bunurilor, în urma unei evaluări făcute de instituţie în valoare de 440.800 de lei fără TVA. Pe de altă parte, APDM Galaţi a transmis anul trecut un document potrivit căruia valoarea bunurilor aflate în proprietatea companiei este de 792.600 de lei.

În acest context, consilierul judeţean liberal Michael Gudu a solicitat lămuriri legate de situaţie.

„Dorim să ştim în momentul actual în ce fază sunt aceste discuţii şi dacă am fost acţionaţi în judecată de către APDM vis-a-vis de această problemă”, a spus Michael Gudu.

În continuare, vicepreşedintele CJ Tulcea, Dumitru Mergeani, a menţionat faptul că lucrările nu sunt afectate deoarece nu există un ordin de încetare a acestora.

„După cum bine ştiţi, a apărut un diferend între CJ Tul-cea şi APDM Galaţi pe aceste pavele situate în Portul Tul-cea pe faleză. Din raportul de evaluare întocmit de APDM Galaţi, pe care mărturisim că nu l-am văzut a rezultat o sumă de 792.600 lei plus TVA. Pentru că noi nu putem cumpăra decât în baza unui raport de evaluare, am comandat unul care ne-a dat suma de 436.800 de lei plus TVA pentru aceleaşi bunuri. De aici a rezultat o întreagă corespondenţă între CJ şi APDM Galaţi, întâlniri la nivel de conducere şi căutăm în continuare soluţii. Ieri a fost o discuţie cu un secretar de stat din Ministerul Transporturilor care şi-a manifestat dorinţa de a participa, eventual săptămâna viitoare (n.r. – săptămâna aceasta), la o nouă rundă de discuţii cu cei doi membri, CJ şi APDM Galaţi. Noi dorim o rezolvare pe cale amiabilă. Deocamdată nu avem litigii, dar a fost depusă o plângere penală către Poliţia Transporturi  în momentul în care a început organizarea de şantier în partea Vămii, plângere care îşi continuă mersul. Deocamdată nu ne afectează acest diferend, pentru că nu avem un ordin de încetare a lucrărilor, de aceea se continuă în ambele capete”, a declarat vicepreşedintele Dumitru Mergeani.

Administratorul public al judeţului, Vasile Strat, şi-a exprimat speranţa ca săptămâna aceasta să existe o reţea electrică  proprie.

„De 3-4 zile se lucrează în ambele capete. În ceea ce priveşte reţeaua electrică, sperăm ca până luni, cel târziu marţi să avem tensiune proprie pentru a putea continua lucrările”, a precizat Vasile Strat.

În continuare, liberalul Nicolae Chichi, a subliniat faptul că în ambele rapoarte de evaluare există preţuri apropiate ca valoare şi ar trebui ca CJ să achiziţioneze reţeaua electrică.

„Noi acum câţiva ani de zile am rugat executivul să înceapă demersurile să aducă porturile judeţului Tulcea, dar nu s-a făcut nimic. Domnule Strat, sunteţi foarte optimist că luni vom avea reţea electrică independentă, este exclus. Este absolut imposibil de lucrat cu această administraţie. Revenind la proiectul de hotărâre, avem preţuri apropiate la reţele electrice şi cred că am putea să le luăm. Nu pot să fac o reţea electrică care mă va costa câteva miliarde pentru a putea aproviziona Navrom, Rezervaţia şi trecerea peste Dunăre”, a spus Nicolae Chichi.

La rândul său, consilierul judeţean Dan Bălan şi-a exprimat nemulţumirea cu privire la faptul că de ani de zile există un război între CJ Tulcea şi APDM Galaţi.

„De ani de zile asistăm la un război între judeţul Tulcea şi o autoritate a statului român şi riscăm ca după acest război să rămână nişte biscuiţi ca şi cuiul lui Perpelea. Eu nu înţeleg de ce nu îi poate spune nimănui APDM-ului, ca autoritate de stat, să ajute şi judeţul Tulcea. Dacă mergeţi la Ministerul Transporturilor spuneţi-le că noi de 8 ani suntem disperaţi şi este un lucru care se poate rezolva, să nu mai stăm pentru nişte pavele din cauza cărora să riscăm să nu mai putem face o jumătate de faleză”, a transmis Dan Bălan.

Bunurile deţinute de APDM Galaţi constau într-o platformă port călători, platformă călători CFR, reţele apă exterioară, reţele electrice exterioare.

„Una dintre platforme ocupă un teren. În momentul în care au depus proiectul pentru obţinerea finanţării au declarat că este liber de sarcini. Dacă nu ar fi făcut acest lucru ar fi putut merge foarte uşor pe expropriere, cum se procedează peste tot în ţară şi ar fi stabilit instanţa valoarea de despăgubire”, a declarat, pentru ziarul Delta, directorul APDM Galaţi, Alexandru Gabriel Şerban.

De altfel, directorul APDM Galaţi spune că este deschis continuării discuţiilor, dar a sesizat

Poliţia Transporturi pentru distrugerea bunurilor de pe faleză.

„Am sesizat către Poliţia Transporturi că s-au distrus bunurile. Este vorba de AZL Sulina şi constructor. Până acum am avut patru întâlniri cu conducerea CJ Tulcea în care am analizat toate variantele pe care le avem la dispoziţie. Soluţia ar fi fost în instanţă şi am mers şi am ajuns la un consens, ultima hârtie care a venit a fost de la APDM la CJ Tulcea şi ar fi trebuit să facă paşi în direcţia respectivă. Au trecut două luni de zile, iar ei au dat ordinul de începere a lucrărilor şi nu au anunţat că vor începe, nu că le-am  fi dat acordul să distrugă un bun al nostru fără a avea situaţia reglementată. Dacă nu ar fi existat deschidere din partea APDM, nu ar fi avut loc aceste întâlniri de până acum”, ne-a declarat Alexandru Gabriel Şerban.

Portul Tulcea este principala zonă de promenadă a municipiului şi a aparţinut până acum câţiva ani Administraţiei Porturilor Dunării Maritime Galaţi care în ultimii 30 de ani nu a investit sume importante pentru reabilitarea acesteia.