Picioarele podului peste Dunăre vor fi finalizate în jurul datei de 15 decembrie, potrivit preşedintelui Consiliului Judeţean (CJ) Tulcea, Horia Teodorescu.

„Înălţimea picioarelor podului a ajuns la 140 m pentru malul tulcean şi 152 pentru malul din Brăila, din totalul de 192 m fiecare. Lucrările la picioarele podului avansează cu 2.5 m pe zi înălţime. În ritmul acesta, picioarele podului vor fi finalizate în jurul 15 decembrie, înainte de vacanţa de Sărbători”, a transmis preşedintele CJ, Horia Teodorescu.

Următoarea etapă a lucrărilor presupune ridicarea grinzilor pentru picioarele podului.

„Pasul următor presupune ridicarea grinzilor pentru picioare, urmând să fie adăugate cablurile de ancorare şi apoi tablierii care formează sistemul de rezistenţă metalic şi care vor susţine calea de circulaţie a podului. V-am spus că podul se construieşte şi am demonstrat cu fapte că respect acest angajament luat în faţa dumneavoastră”, a mai spus Horia Teodorescu.

CNAIR a anunţat luna trecută faptul că valoarea totală a contractului se modifică la 2.572.885.314,92 lei, cu aproape un milion de lei în plus faţă de suma iniţială. Rămân, însă, neschimbate valoare eligibilă nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională, echivalentă cu 85 la sută şi cofinanţarea – echivalentă cu 15 la sută din valoarea totală eligibilă.

Proiectul este cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, data preconizată a finalizării fiind 31 decembrie 2023.

Şantierul la noul pod peste Dunăre a început la sfârşitul anului 2018, prin pregătirea terenului unde au fost amplasate picioarele de pod. Proiectul presupune amenajarea, în total, a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri vor fi pe teritoriul judeţului Tulcea. Podul care va lega Moldova şi Muntenia de Dobrogea va costa circa 500 milioane de euro. Va fi cel mai scump pod din istoria României şi al doilea proiect de infrastructură, ca valoare, de pe tot cursul Dunării (după Porţile de Fier).

Lungimea totală a traseului „Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila”, cum este numită lucrarea de utilitate publică de interes naţional, este de 23,413 kilometri. Acesta este împărţit în două secţiuni: drumul principal Brăila-Jijila şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin. Pe ambele secţiuni de drum, viteza maximă permisă va fi de 80 km/h.