Mult aşteptata solicitare a locuitorilor din cartierul Vărărie Baltă a municipiului Tulcea privind includerea zonei în programul de transport public local de persoane cu autobuze efectuat prin curse regulate, a fost îndeplinită începând de la sfârşitul lunii trecute.
Consilierii locali au aprobat un proiect de hotărâre ce permite prelungirea liniei 14 prin suplimentarea cu trei curse zilnice, dar şi a liniei 2C prin două curse.
Potrivit directorului STP Tulcea, Dan Bălan, există trei curse pe zi, dimineaţă, la prânz şi după-amiază, prin prelungirea liniei 14 care leagă Vărăria de zona Kaufland-Lidl, dar şi alte două curse prin prelungirea liniei 2C, care face legătura între Vărărie şi Şantierul Naval.
Aceste suplimentări de curse, dar şi costurile aferente, au fost în atenţia consilierilor, în timpul ultimei şedinţe de Consiliu Local. Consilierul PSD Gabriel Ţiu a spus că proiectul a fost făcut în grabă şi a solicitat conducerii STP ca după o lună să prezinte un raport privind cheltuielile.
„În corpul referatului ni se explică faptul că pe un an de zile această hotărâre înseamnă 10.600 de km în plus la 8,43 lei pe km pe care Primăria Tulcea îi acordă Serviciului de Transport Public. Acest lucru înseamnă o cheltuială de circa 90.000 de lei, care înseamnă sub 1% din bugetul STP pe un an. Eu mă aşteptam să fie mult mai bine argumentată din punct de vedere tehnic, economic şi al solicitărilor. Este greu de acceptat pentru mine că nu va însemna nicio cheltuială în plus pentru STP. Sunt 89 de km în plus pe zi pentru cele trei curse pentru care STP oricum va cheltui motorină şi nişte sume în plus, circa 89.600 de lei pe an”, a declarat Gabriel Ţiu.
Primarul municipiului, Ştefan Ilie, a precizat faptul că în zona Vărărie locuiesc aproximativ 1.000 de persoane cărora le lipsesc mai multe condiţii necesare traiului, iar în ceea ce priveşte condiţiile economice legate de transport acestea sunt îndeplinite.
„În zona Vărărie locuiesc aproximativ 1.000 de persoane. Proiectul a fost făcut pentru a rezolva în grabă una dintre foarte multele probleme pe care le au cetăţenii municipiului de acolo, cetăţeni care în rândul obligaţiilor execută aceleaşi sarcini ca şi cei din centrul oraşului. În rândul drepturilor pe care le au sunt cu foarte multe întârzieri. Alimentarea cu apă a fost realizată printr-o sursă de finanţare privată în trecut, tocmai pentru a le aduce una dintre condiţiile esenţiale ale traiului. Ei nu au transport, drum, canalizare şi nici semnal la telefon. Acum încercăm să găsim o soluţie pentru copiii care locuiesc acolo. În zona Şantierului Naval este secţia de votare unde aceştia se duc atunci când sunt scrutinuri electorale, iar numărul lor este foarte mare, cât al unui sat din judeţ. Apreciem că sunt îndeplinite condiţiile economice atât timp cât cheltuielile legate de transport se reduc în privinţa şcolarilor prin modificările legislative şi nu se consumă bani în plus până la finalul anului”, a explicat primarul Ştefan Ilie.
Prezent în sală, directorul STP Tulcea, Dan Bălan, a afirmat faptul că circa 80 de validări pe zi ar acoperi cheltuielile.
„Solicitarea celor care locuiesc în Vărărie este de multă vreme. Nu facem o linie nouă acum, ci prelungim una care deja există şi care rezolvă şi problema accesului celor din Dallas către zona comercială Kaufland şi Lidl. Raţionamentul domnului consilier ar fi corect dacă nu am avea nici un călător, dar aşa cum am făcut noi nişte estimări la circa 80 de validări pe zi din partea celor din Vărărie dar şi din partea celor din Dallas ar acoperi cheltuielile”, a precizat Dan Bălan.
Potrivit unui document pus în dezbatere publică pe site-ul STP Tulcea noile staţii din zona Vărărie Baltă sunt: Rogozului – la intersecţia între străzile Rogozului şi Forestierului, Bizamului – la intersecţia între străzile Vărărie Baltă şi Bizamului, dar şi Vărărie Baltă – la intersecţia străzilor Vărărie Baltă şi legătura cu Tăunului.