Funcţia de arhitect-şef din comune, oraşe şi municipii ar putea fi ocupată de ingineri, dar şi de ingineri economişti, iar arhitectul şef poate să nu mai fie funcţionar public, ci angajat al asociaţiilor de comune, oraşe sau municipii, potrivit unui proiect de lege care va intra astăzi la vot final în plenul Camerei Deputaţilor.

Arhitectul tulcean Anca Suhov este de părere că modificarea legislaţiei nu este una corespunzătoare, deoarece cursurile facultăţilor respective nu acoperă ceea ce ar trebui să aibă un arhitect şef ca bagaj de cunoştinţe.

„Punctul de vedere al Ordinului Arhitecţilor este complet în dezacord cu noile modificări. Eu fiind vicepreşedinte al Filialei Dobrogea al Ordinului Arhitecţilor din România şi membru în Consiliul Naţional şi în grupul de lucru pe legislaţie avem nenumărate puncte de vedere trimise către Guvern, preşedinţie, dar nimeni nu vrea să ţină cont de acestea. Dacă va rămâne în această formă, nu este benefic, pentru că nu au ceea ce le trebuie în curriculă. Cursurile de la facultăţile respective nu acoperă ceea ce ar trebui să aibă un arhitect şef ca bagaj de cunoştinţe. Acesta cred că este punctul de vedere al celor aproximativ 10.000 de arhitecţi din ţară”, ne-a declarat arhitect Anca Suhov.

De cealaltă parte, preşedintele Asociaţiei Comunelor şi Oraşelor din România (ACoR) Filiala Tulcea, Eugen Ion, spune că legislaţia trebuia modificată de multă vreme.

„Eu nu sunt împotriva punctului de vedere al Ordinului Arhitecţilor din România, ci doar spun că aşa cum am funcţionat până acum ni s-a demonstrat că autorităţile publice locale nu au posibilitatea să găsească aceşti specialişti.  Eu am dat şi anunţ că vreau să înfiinţez în cadrul ACoR departamentul de urbanism. Din 46 de primării de comună de la noi din judeţ, peste 25 au contracte cu instituţia Consiliului Judeţean. Au asfixiat aparatul Consiliului Judeţean, care nu mai poate să elibereze în 10 zile un certificat de urbanism. Aşteptăm să înfiinţăm la nivel de ACoR serviciul de urbanism care să vină în sprijinul primăriilor şi implicit al cetăţenilor din comune. Toată lumea vorbeşte, dar nimeni nu pune în practică. Eu sper să mă ajute Dumnezeu ca într-un an, un an jumate, să avem serviciul în cadrul ACoR Tulcea şi în sistem digitalizat. Acest birou va fi cu un sediu central la Tulcea, dar online va elibera documente pentru fiecare UAT membru care a aderat la serviciu”, a spus Eugen Ion.

Citiţi continuarea în paginile ziarului DELTA.