Executivul a adoptat Hotărârea de Guvern privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sportului. Activitatea ministerului a fost reorganizată prin actul normativ adoptat săptămâna trecută şi are printre obiectivele prevăzute în Programul de Guvernare 2021-2024 reformarea sistemului de specializare a antrenorilor şi digitalizarea domeniului sportiv. Lumea sportului tulcean salută reorganizarea Ministerului Sportului şi speră să fie un beneficiu egal pentru toţi.

Directorul Direcţiei Judeţene pentru Sport, Liviu Urlih: Şcolile private scot antrenori pe bandă rulantă după doar şase luni

Directorul Direcţiei Judeţene pentru Sport, Liviu Urlih spune că domeniul sport trebuie să se adapteze atât la noile metode de pregătire a sportivilor, cât şi la digitalizarea activităţilor, cu tot ceea ce înseamnă ele.

„În ceea ce priveşte reformarea sistemului de specializare a antrenorilor, ea face referire la reglementarea cursurilor profesionale de formare a antrenorilor. Au apărut o mulţime de şcoli private, care scot antrenori pe bandă rulantă după doar şase luni. Diploma se ia uşor şi ei pot antrena imediat în orice domeniu. Şcoala naţională de antrenori are cursuri cu o durată de doi ani şi  nu e corect să fie  egalată cu o diplomă obţinută într-un timp de patru ori mai scurt şi de la o şcoală privată. Sportivii de performanţă ar trebui să aibă prioritate în faţa amatorilor. Sunt multe lucruri de reglementat în acest domeniu. Unul dintre punctele cele mai importante, ce au fost atinse înainte de adoptarea hotărârii de funcţionare a Ministerului Sportului, se referă la antrenorii în vârstă, care nu se mai adaptează condiţiilor actuale. Aceştia folosesc metode de acum 30-40 de ani. Sportul a evoluat, tehnologia evoluează şi este necesar să ne adaptăm şi noi. Ministerul doreşte implementarea unui sistem informatic, în care să se încarce componenţa tuturor cluburilor sportive, atât de stat, cât şi private, cu antrenori şi sportivi. Să existe o evidenţă a sportivilor, să se vadă dacă aceştia au viză medicală, să se elimine dublele legitimări, ce sume se cheltuiesc etc… În momentul de faţă, finanţările vin din mai multe surse: bugetare, de administraţie locală, private. Se doreşte eficientizarea sistemul. Să ştim unde sunt şi unde vrem să ajun-gem”, ne-a declarat Liviu Urlih.

Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului DELTA.