Reabilitarea Ambulatoriului din cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Tulcea ar putea începe în două săptămâni, autorităţile încercând să găsească în prezent soluţii pentru mutarea cabinetelor medicale.

Nicu Mihai, director executiv Accesare Fonduri şi Implementare din cadrul Consiliului Judeţean Tulcea, a prezentat în cadrul şedinţei extraordinare de la sfârşitul săptămânii trecute situaţia proiectelor de reabilitare a Ambulatoriului şi a Spitalului Judeţean.

„Investiţia privind Ambulatoriul este un proiect complementar spitalului. Ambulatoriul merge în paralel cu spitalul pentru a putea să ne corelăm. Aici va fi o problemă, în sensul că va trebui să găsim nişte spaţii pentru a putea muta cabinetele de acolo şi să creăm loc pentru constructor pentru a putea lucra. Acesta este în fază de autorizare de construire şi sperăm ca în două săptămâni să o obţinem pentru a începe lucrările”, a declarat directorul Nicu Mihai.

În ceea ce priveşte Spitalul Judeţean, autorităţile caută soluţii pentru mutarea arhivei care se află la subsolul unităţii medicale.

„Sunt multe probleme, în sensul că în acest moment spitalul este plin şi încercăm să găsim soluţii. Acum avem probleme cu arhiva care este la subsol de zeci de ani şi trebuie să o scoatem”, a spus directorul Nicu Mihai.

Consilierii judeţeni au aprobat un proiect privind aprobarea contractării şi garantării unei finanţări rambursabile interne în valoare de 90 de milioane de lei. O parte din împrumutul pe care Consiliul Judeţean îl va accesa va merge către reabilitarea, modernizarea si extinderea Spitalului Judeţean de Urgenţă – 42.000.000 lei, dar şi reabilitarea Ambulatoriului – 20.000.000 lei.

„Lucrările înseamnă reabilitarea corpului A, construcţie nouă corpul C şi modernizarea alimentării cu energie electrică şi toate componentele care aparţin de Spitalul Judeţean. Lucrările au început şi avem prima situaţie, în valoare de peste 4 milioane de lei, pe care o vom depune în circa 10 zile. Sperăm ca la următoarele situaţii să crească volumul de lucrări şi valoarea, pentru a putea să terminăm până în 2023. Suntem întârziaţi, iar joi am fost la Brăila unde am încercat să discutăm nişte aspecte ca să fluidizăm cererile de plată. Am luat cereri de prefinanţare, deoarece pentru a putea termina până în 2023, constructorul a solicitat ca situaţia de lucrări pe care o prezintă să fie decontată în maxim o săptămână. Acest lucru era imposibil să îl facem dacă mergeam pe principiul luării situaţiei, apoi să aştept fondurile şi după să plătesc. În acest context ar fi durat o lună, poate chiar şi două pentru decontarea unei situaţii de lucrări. Am găsit soluţia să obţinem aprobarea unei cereri de prefinanţare prin care ne-a dat 10% şi această prefinanţare care înseamnă circa 4 milioane de euro, o vom completa până la sfârşitul execuţiei. În momentul când se consumă jumătate din cererea de prefinanţare, pu-tem cere din nou 2 milioane de euro, ca să avem o continuitate. Ne-am luat angajamentul, atât constructorul, cât şi noi că în trei luni trebuie să consumăm jumătate din ce ne-au dat”, a precizat, vineri, directorul Nicu Mihai.

Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului DELTA.