Unităţile de cazare pentru cei aflaţi în vacanţă sunt pentru unii turişti sursă de suveniruri. Cele mai banale dintre obiectele furate în hoteluri produsele de igienă corporală, urmate de prosoape, halate, telecomenzi de televizor sau aer condiţionat şi până la produsele răcoritoare sau dulciurile din minibar.

Daniel Iluşcă, preşedintele Asociaţiei Patronatului din Turism Delta Dunării (APTDD), spune că, în ultimul timp, turiştii sunt mult mai educaţi, dar că a întâmpinat nenumărate probleme în trecut, la unitatea de cazare pe care o deţine în Delta Dunării.

„În ultima perioadă nu am mai avut situaţii neplăcute, dar am întâmpinat tot felul de probleme cu oaspeţii. Am avut destule lucruri stricate, prizele, mai exact, plus că mulţi plecau cu prosoape sau halate, iar când erau prinşi, motivau că au considerat că sunt incluse în preţul de cazare”, ne-a declarat Daniel Iluşcă.

Proprietară a unui hotel din centrul oraşului, antreprenoarea Raluca Cacencu a ales să nu mai ofere răcoritoare sau dulciuri în minibarul din camere, pentru că, spune aceasta, oaspeţii consumau produse şi le înlocuiau cu apă de la robinet sau nu le achitau.

„Dacă este un hotel cu recepţie, turiştii nu îndrăznesc să plece cu obiecte de mari dimensiuni. Prosoapele şi obiecte mici au devenit cumva o normalitate să mai dispară”, a explicat Raluca Cacencu.

Decoraţiunile de pe pereţi nu sunt iertate nici ele de „colecţionarii de meserie”, povesteşte un hotelier din Sulina, care a preferat să rămână sub protecţia anonimatului. Tablouri mai mici, ornamentele de pe noptieră sau bibliotecă, cărţi sau aranjamentele de flori artificiale. În mod neaşteptat, printre turişti există şi persoane care nu caută obiecte de folosinţă. Acestea sunt atrase de tăbliţe inscripţionate. Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului DELTA.