Podul suspendat peste Dunăre a fost supus, luni, testărilor statice şi dinamice, operaţiune pentru care s-au folosit 60 de camioane încărcate fiecare cu 40 tone de piatră şi care a avut loc în prezenţa secretarului de stat din cadrul Ministerului Transporturilor, Ionel Scrioşteanu.
„S-a terminat partea de încărcare cu cele 60 de camioane care sunt folosite pentru testarea statică a acestui obiectiv, practic cel mai complex proiect de testare a unui pod care a fost vreodată în România şi pentru faptul că folosim două sisteme de măsurare şi de observare a evoluţiei podului în faza de încărcare. Se foloseşte inclusiv sistemul podului, sistem care este montat definitiv şi care va monitoriza post dare în trafic acest obiectiv; sunt 50 de senzori care sunt montaţi în toate punctele sensibile ale podului, inclusiv pe cablu, pe blocurile de ancoraj, şi măsoară tensiunile la care este supus acest pod. Bineînţeles, folosim şi verificarea clasică cu cele 4 staţii topo de mare precizie, care urmăresc evoluţia podului acum când este încărcat cu cele 2.400 de tone pe firul Tulcea – Brăila”, a declarat Ionel Scrioşteanu.
Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului DELTA.