Mai multe oraşe din România ar plănui să elimine carnea, lactatele şi maşinile, potrivit unei noi conspiraţii. Astfel, 100 de oraşe au fondat o coaliţie numită C40 Cities Climate Leadership Group (C40), care şi-a stabilit o „ţintă ambiţioasă” pentru a atinge obiectivele WEF până în 2030. Forumul Economic Mondial a prezentat oraşele C40 pe site-ul său web, iar la primele 100 de oraşe, care au fondat proiectul, s-au alăturat şi altele, numărul lor trecând în prezent de 1.100. Printre aceste oraşe se află şi Tulcea.
Pentru a atinge „Obiectivul”, oraşele C40 s-au angajat ca rezidenţii lor să respecte următoarea listă de reguli obligatorii: „0 kg consum de carne”; „0 kg produse lactate”; „3 articole vestimentare noi de persoană pe an”; „0 vehicule private” deţinute; „1 zbor pe distanţă scurtă (mai puţin de 1.500 km) la fiecare 3 ani/persoană”.
Doar citirea acestei noi conspiraţii te duce cu gândul la o poveste de tip SF. Pentru a afla cât adevăr şi câtă ficţiune se află în aceste considerente, am vorbit cu primarul Ştefan Ilie.
„Eu nu cred în teorii conspiraţionale. Din punctul meu de vedere este o prostie, nu putem elimina carnea din alimentaţie, deoarece carnea conţine proteine. Într-adevăr, există proteine în soia sau în alte vegetale, dar marea majoritate a oamenilor consumă proteine din carne. Fără să am ceva cu cei ce sunt vegetarieni sau alte tipuri de modalităţi pe care le practică unii, marea majoritate a cetăţenilor, omul, consumă carne şi nu cred că vom elimina carnea din meniul nostru. Lactatele se încadrează şi ele în aceeaşi treabă, nu se poate aşa ceva. Nu înţeleg motivul, da, poate animalele consumă foarte mult din resursele naturale, dar nu este un motiv. Produsele din lactate sunt sănătoase pentru organism. Oamenii nu ar mai exista dacă nu ar consuma lapte şi substanţele nutritive din lapte atunci când se nasc şi o lungă perioadă de timp. Eliminând laptele, vom creşte în laborator cu apă? Nu există aşa ceva. Probabil, în viitor, când tehnologia va avansa, vom folosi mijloace de mers în comun, vom folosi mai mult bicicletele sau maşinile electrice care nu poluează şi, de ce nu, se vor inventa şi alte tipuri de transport, tehnica ne arată acest lucru. Însă, deocamdată, maşina reprezintă principalul mijloc de locomoţie al cetăţenilor. La fel, trebuie o educaţie care poate fi făcută atât prin şcoli, dar şi prin măsuri administrative şi politice, în aşa fel încât să învăţăm să mergem mai mult pe jos pentru a nu mai polua atât de mult oraşul”, ne-a spus Ştefan Ilie.
Edilul este convins că prin implementarea unor legi în folosul comunităţii şi prin educaţia timpurie a populaţiei se va rezolva şi problema salvării resurselor.
„Putem în schimb să ne educăm mult mai bine, să avem foarte multe ore de educaţie în privinţa modului de viaţă şi al alimentaţiei la şcoală încă din primii ani de grădiniţă şi până terminăm cu şcolile în care să deprindem modul corect de a învăţa, adică de a alterna proteinele din carne cu proteinele vegetale, cu fructele, cu legumele, de a mânca cât cere organismul şi nu mai mult, în felul acesta vom avea o viaţă mult mai sănătoasă. Nu vom mai pune presiune pe sistemul medical şi vom folosi banii în cercetare”, ne-a declarat Ştefan Ilie.
Revenind la subiectul interdicţiilor, edilul spune că acestea nu există.
„Nu există vreo măsură la nivel european pentru treaba asta. Au fost discuţii despre cum să eliminăm abuzul gastronomic, cum să folosim mai mult mijloacele din transport în comun, cum să utilizăm mai puţin autoturismele, dar nu există reglementări fixe în care să spun din anul X nu se mai folosesc”, a explicat primarul.
Obiectivele oraşelor C40 pot fi găsite în raportul „Viitorul consumului urban într-o lume cu 1,5°C”, publicat pentru prima dată în 2019 şi reafirmat în 2023.