Elevii români cu vârsta de 15 ani sunt pe penultimul loc în Uniunea Europeană în privinţa rezultatelor la citire, matematică şi ştiinţe de la testele PISA 2022 (Programme for International Student Assessment). Prin aceste teste, sunt evaluate competenţele, în mod standardizat.
Directorul Colegiului Dobrogean „Spiru Haret”, Florin Anastasiu, consideră că una din cauzele rezultatelor slabe la testarea PISA este reprezentată de faptul că sistemul de învăţământ românesc nu este organizat astfel încât să fie focusat pe tipul acesta de teste şi pe aplicaţiile acestea practice.
„Sistemul de învăţământ românesc nu este organizat la ora actuală astfel încât să fie focusat pe tipul acesta de teste şi pe aplicaţiile acestea practice. Aşa este organizat sistemul românesc. Pe de altă parte, penuria din ce în ce mai acută de cadre didactice se face resimţită, pentru că nu mai există acel corp de cadre didactice în primul rând tinere, fiind mult mai uşor elevilor din ziua de astăzi să se identifice sau să-şi găsească modele în cadre didactice tinere decât într-un cadru didactic de o anumită vârstă. În momentul în care cadrul didactic are deja o anumită vârstă, dialogul dintre elev şi profesor se stabileşte mult mai greu. Deci îmbătrânirea corpului profesoral, faptul că nu mai există cadre didactice care să poată ţină piept şi să echilibreze balanţa cu influenţa aceasta din ce în ce mai nocivă a mediului exterior, şi aceasta este una dintre cauze”, ne-a declarat prof. Florin Anastasiu.
Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului Delta.