Simulările nu sunt privite cu seriozitate de către elevi, dar nici de unii profesori, sub pretextul că vor avea timp să se pregătească până la examenul propriu-zis, apreciază liderul Sindicatului Învăţământului Preuniversitar filiala Tulcea, Mihai Roma.

„În primul rând să plecăm de la ideea că aceste simulări nu sunt privite la modul serios de către elevi. Din păcate, nici din partea unor profesori nu sunt privite cu seriozitate, pentru că există ideea <<lasă, domnule, îngraş eu porcul de Ignat>>. Ei au ieşit prost la disciplinele astea două, dar adevărul este că ei stau prost la toate disciplinele, exceptând religia unde ştie toată lumea ce note se pun, educaţia fizică unde şi acolo se pun note destul de mari. Acestea îi mai salvează la medie, religia, educaţia fizică, muzica, educaţia artistică”, ne spune liderul Sindicatului Învăţământului Preuniversitar filiala Tulcea.

La Tulcea, un procent de 36% dintre candidaţii care au susţinut simularea examenului de Evaluare Naţională la matematică nu au reuşit să obţină note peste cinci. De asemenea, un sfert dintre elevi nu s-au descurcat nici cu subiectele la limba şi literatura română, în aşa fel încât să primească măcar o notă de trecere.

Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului DELTA.