Tulcenii continuă să folosească aplicaţia City Report prin care pot trimite propuneri, sugestii şi reclamaţii pe adresa primăriei. Mai exact, în perioada februarie 2023 şi februarie 2024 au fost înregistrate 2.361 de petiţii. În medie, pe aplicaţia City Report sunt depuse lunar 180-200 de petiţii.

Rata de rezolvare a problemelor sesizate prin intermediul aplicaţiei de peste 95%, spune viceprimarul municipiului George Şinghi.

„Rata de rezolvare a problemelor tulcenilor sesizate prin intermediul aplicaţiei pe majoritatea categoriilor este de peste 95%, iar celelalte sunt în lucru. Au fost şi reclamaţii care depăşesc sfera de atribuţie a primăriei. Au fost soli-citări către Consiliul Judeţean, Poliţia Tulcea şi alte petiţii care nu pot fi rezolvate, deoarece sunt pe proprietate privată”, ne-a declarat viceprimarul George Şinghi.

Vom prezenta câteva exemple de reclamaţii şi propuneri, aşa cum au fost ele formulate pe platforma City Report.

„Vă rugăm să luaţi măsuri în privinţa capacului de canalizare aflat în zona staţiei de autobuz de la Biserica cu ceas, de pe strada Păcii. Ori de câte ori este călcat de maşinile din trafic, face un zgomot care ne deranjează şi chiar ne stresează pe toţi cei care locuim şi chiar muncim în zona respectivă. Nu cred că este cineva care să-şi dorească să locuiască cu acest zgomot în permanenţă”, spune un tulcean pe platforma City Report. Solicitarea nu figura, ieri, că a fost rezolvată.

Exemple mai sunt.

„În urma lucrărilor de reabilitare a trotuarului de lângă blocul numărul 1, de pe strada Cicoarei, sub balcoanele de la parter nu a fost turnat nimic, să vină la nivelul trotuarului, rămânând groapă. Sub aceste balcoane iese tubulatura de la apa de pe bloc, cea pluvială, şi neavând unde să curgă o să rămână apa sub balcon, urmând a se înfiltra în subsoluri. Am sesizat lucrătorii când lucrau, iar ei au spus că nu-i interesează. Vă rog să luaţi măsuri până vine asfaltarea trotuarelor, pentru a nu fi nevoiţi să decopertaţi asfaltul proaspăt turnat. Mulţumesc anticipat”. Nici această petiţie nu a fost soluţionată încă.

Unele solicitări sunt rezolvate prompt.

„De câteva luni acest morman de gunoi creşte, mai nou de azi şi în stradă. Nu mai locuieşte nimeni la această de cel puţin un an de zile, probabil pe timpul nopţii se aruncă gunoiul. Este sesizare făcută cu semnăturile vecinilor referitor la mizerie şi miros din toamna anului 2023, dar nu s-a rezolvat nimic. Vă rugăm să ne ajutaţi”, a reclamat săptămâna trecută un tulcean nemulţumit de maldărul de gunoi părăsit pe strada Orizontului.

Primăria a răspuns solicitării şi a soluţionat problema, zona ce ţine de domeniul public fiind salubrizată.

Solicitarea următoare a fost soluţionată în ziua înregistrării.

„Vă rog frumos poate se face ceva cu câinii de la Remat, de pe strada Forestierului. Sunt foarte mulţi câini periculoşi care atacă. Am vorbit cu paznicii şi nu fac nimic, dimpotrivă, râdeau. Vă rog frumos mergeţi şi daţi-le un avertisment”, s-a plâns un cetăţean.

Autorităţile locale au intervenit în ziua când a fost înregistrată reclamaţia şi au contactat reprezentantul firmei Remat, ulterior acesta luându-şi angajamentul de a închide câinii în incinta proprietăţii private.

Aplicaţia City Report a fost implementată la începutul anului 2021. Aceasta este gratuită  şi poate fi accesată de pe orice tip de telefon, obiectivul fiind îmbunătăţirea comunicării dintre autoritate şi contribuabili, ajutând angajaţii administraţiei să răspundă mai uşor petenţilor, dar şi să prioritizeze problemele oraşului.