Tulcea a intrat, din luna mai, în rândul municipiilor în care locuitorii pot să solicite şi să obţină anumite acte de stare civilă în format digital, nu doar fizic, prin proiectul Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC). Momentan este vorba doar de certificatele de deces. Practic, înregistrarea acestor evenimente de către ofiţerul de stare civilă se va realiza în format digital.
Sistemul a fost deschis în municipiul Tulcea pe 23 mai, prin Direcţia Publică Comunitară Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor (DPCJEP), iar săptămâna trecută a fost deschis la primăriile din Măcin, Luncaviţa, Isaccea şi Niculiţel.
„În momentul în care vor intra în sistem toate primăriile şi vom putea să eliberăm toate fluxurile, şi anume certificate naşteri, căsătorii şi decese, cetăţeanul îşi va putea face cont pe acest portal şi va putea solicita online certificatele în format electronic sau fizic, tipizat. Noi sperăm până în septembrie să finalizăm în tot judeţul”, ne-a declarat Nicoleta Furtună, director executiv DPCJEP.
Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului Delta.