Noua aplicaţie de mobil „Tu şi Tulcea” a fost lansată ieri de către reprezentanţii Organizaţiei de Management al Destinaţiei (OMD) Turistice Municipiul Tulcea în cadrul unei conferinţe de presă desfăşurată la Cherhanaua Satului Pescăresc. Aceasta este un ghid turistic digital menit să îmbunătăţească experienţa turiştilor veniţi în oraş.
La conferinţă au participat Ştefan Ilie, primarul municipiului Tulcea, Alexandru Filip, managerul destinaţiei turistice Municipiul Tulcea, şi Mugur Pătraşcu, specialist în comunicare şi coordonatorul echipei care a realizat brandul turistic al oraşului. Aplicaţia vine la trei luni de la momentul lansării noului brand turistic al oraşului, completând o serie de alte mijloace de promovarea lansate în această perioadă, cum ar fi pliantul de promovare al oraşului sau conturile destinaţiei turistice de pe reţelele sociale.
Ştefan Ilie, primarul municipiului şi preşedintele Consiliului Director al OMD Municipiul Tulcea, subliniază faptul că turismul profesionist nu este un efort individual al fiecărui prestator de servicii, ci un efort comun al tuturor celor care vor să dezvolte turismul în oraş.
„Astăzi facem încă un pas pentru dezvoltarea turismului din municipiu şi nu numai, lansarea aplicaţiei <<Tu şi Tulcea>> pe care dorim să o distribuim şi s-o facem cunoscută în primul rând tuturor tulcenilor, dar şi celor care iubesc sau vor să viziteze Tulcea. Un oraş nu creşte fără o viziune, şi o parte a viziunii noastre este că Tulcea trebuie să devină un oraş turistic veritabil, şi nu doar eternul debarcader către Delta Dunării. Turismul profesionist nu este un efort individual al fiecărui prestator de servicii, ci un efort comun al tuturor. Un oraş turistic trebuie să aibă o propunere unică, coerentă, să aibă o viziune şi un brand care să atragă oamenii, să aibă o singură voce şi să se comporte ca şi cum toţi cei care suntem în industria ospitalităţii suntem parte a aceleaşi propuneri. Suntem împreună pentru cea mai frumoasă vacanţă a oaspeţilor noştri. <<Tu şi Tulcea>> este modul profesionist prin care Tulcea îşi propune să facă turism. Este modul prin care oraşul de la porţile Deltei devine o destinaţie turistică în sine, în măsură să ofere motive suplimentare de a petrece timp aici celor care ne vizitează. Modul în care un turist va simţi că în Tulcea există un standard, o abordare profesionistă pentru vacanţa lui, că toate experienţele care îi sunt recomandate fac parte dintr-un sistem care îi înţelege nevoile şi care reuşeşte să-l surprindă este scopul principal pentru care toţi tulcenii vor simţi că împreună sunt mult mai buni, mai organizaţi, mai deschişi şi că de fapt împreună sunt mai puternici şi respectaţi. Aplicaţia <<Tu şi Tulcea>> îşi propune o abordare a întregii comunităţi faţă de cei care ne vizitează. Aplicaţia poate crea relaţii instantanee, plasează turistul în cadrul oraşului şi conferă tuturor celor care o utilizează sentimentul că aparţin comunităţii tulcene. Turiştii devin tulceni, iar tulcenii devin tot mai conştienţi de valorile care le aparţin şi de care se pot folosi pentru a se dezvolta. <<Tu şi Tulcea>> poate oferi oricui experienţa de locuitor, ceea ce în termen de turism înseamnă experienţa maximă. Această aplicaţie este un nou pas realizat în drumul creşterii oraşului nostru. Transformăm infrastructura, dar schimbăm şi mentalităţi şi creştem implicarea fiecăruia dintre noi în dezvoltarea oraşului. Facem un oraş pentru locuitorii lui, dar facem un oraş şi pentru oaspeţi. În felul acesta, noi, tulcenii, descoperim zilnic noi oportunităţi de dezvoltare. Prin această aplicaţie, <<Tu şi Tulcea>>, gradul de profesionalism în promovarea oraşului nostru creşte în mod considerabil. Vă invit să vă lansaţi, să vă instalaţi şi să deveniţi parte a promovării, a construcţiei, a dezvoltării oraşului nostru”, a explicat Ştefan Ilie.
Alexandru Filip subliniază că aplicaţia „Tu şi Tulcea” este un ghid turistic digital al oraşului.
„Noi ce încercăm să facem prin OMD Municipiul Tulcea este un efort coordonat, profesionist şi integrat. De aceea încercăm să implicăm pe de-o parte membrii, reprezentanţii mediului de afaceri din HoReCa, dar în egală măsură şi tulcenii, pentru că este important ca ei să simtă că trăiesc într-un oraş turistic. Aşa că după ce am reuşit în aprilie să lansăm oficial brand-ul turistic, a urmat apoi o serie de alte micro-lansări precum pagina de Facebook, Instagram, pliantul pe care deja l-am distribuit în sute de exemplare în unităţile de cazare din oraş. Astăzi cred că facem cel mai consistent pas din tot acest proces de branding şi de definire a destinaţiei turistice, lansând această aplicaţie de mobil. Fraza care descrie cel mai bine aplicaţia <<Tu şi Tulcea>> este că e un ghid turistic digital, fiind disponibil gratuit atât în App Store cât şi în Google Play. În plus, există şi o versiune web uşor simplificată”, a declarat Alexandru Filip.
În legătură cu planurile ulterioare de dezvoltare a aplicaţiei, Alexandru Filip spune că vor fi adăugate şi alte informaţii importante pentru turişti.
„Avem aproximativ 200 profile astăzi în aplicaţie, atracţii turistice, locaţii HoReCa, evenimente, dar avem în plan o continuă dezvoltare şi adăugarea de alte informaţii ce pot fi folositoare turiştilor, cum ar fi cele despre magazinele cu suveniruri, despre bancomate sau taxiuri. Bineînţeles, nu uităm turiştii străini, şi ne-am propus traducerea întreg conţinutului din aplicaţie în cel puţin o limbă de circulaţie internaţională”, a menţionat Alexandru Filip.
Mugur Pătraşcu consideră că brand-ul „Tu şi Tulcea” demonstrează faptul că tulcenii vor să facă turism profesionist.
„Nu o să încetez niciodată să spun că un brand nu este acel logo, un brand este o construcţie mult mai mare, mai complexă. (…) Brand-ul <<Tu şi Tulcea>> spune că tulcenii vor să facă turism profesionist. Brand-ul începe cu o construcţie de a aduna împreună nişte oameni şi se finalizează cu percepţia pe care o au cei din exterior care vin aici. Ca atare astăzi suntem în momentul în care strângem lumea împreună, facem conexiunile şi le legăm astfel încât să funcţioneze”, a precizat Mugur Pătraşcu
Biroul OMD Municipiul Tulcea se va muta la centrul de informare turistică de pe faleză care este în momentul de faţă în reabilitare, urmând ca în viitorul apropiat să fie dat spre folosinţă.
„Va avea o faţă nouă, un aspect care nu are nicio legătură cu modul în care era prezentat până acum. Este concepţia lor şi a celor cu care s-au consultat în aşa fel încât cei care vor lucra efectiv acolo să-şi poată desfăşura activitatea nu doar în condiţii optime, dar şi beneficiind de resurse materiale şi utilităţi care să le permită să arate oricărui vizitator un mod profesionist de abordare a turismului şi să reprezinte chiar una din atracţiile de vizitare”, a spus Ştefan Ilie.
Costul de realizare a aplicaţiei a fost zero, urmând să fie achitată lunar suma de 300 de euro pentru întreţinerea ei.
„Din fericire, relaţia pe care o am cu dezvoltatorii, compania Eventya din Sibiu, este foarte bună, pentru că eu pe platforma lor am construit în 2016 aplicaţia Bucharest City App, pe care am cedat-o în 2020, şi cărora le-am făcut un mare bine atunci şi cu care am colaborat foarte bine, în ideea în care ei şi-au dezvoltat consistent platforma în toţi aceşti ani. Din fericire, costul a fost zero, tot din fericire, costul de structură şi de conţinut a fost zero, fiindcă m-am ocupat în totalitate de tot ce vedeţi în aplicaţie în clipa de faţă, nu au fost bani alocaţi aici. Singurele costuri vor începe de acum, care sunt costurile ce ţin strict de hosting, mentenanţă şi de partea tehnică. Este o subscripţie practic de 300 euro pe lună, pe care o vom plăti pentru toate aceste servicii. De partea de content, de structură ne vom ocupa tot noi”, a precizat Alexandru Filip
Prezent la eveniment, Teodor Frolu, membru fondator şi vicepreşedinte al asociaţiei Ivan Patzaichin-Mila 23, s-a arătat interesat de o fuziune a aplicaţiei IT „Delta lui Ivan”, funcţională acum doar pe sistemele Android.
„Delta lui Ivan este prima aplicaţie care propune trasee pe apă doar pentru turism lent, adică pentru ambarcaţiuni cu vâsle sau electrice, în perspectivă. Are două funcţiuni, una de waze al apelor, iar cea de-a doua de booking la muzeul Ivan Patzaichin. (…) Inclusiv acum, prin aplicaţia noastră, chiar dacă nu mai ai semnal în zona respectivă, prin GPS îţi dă exact unde eşti pe traseu şi poţi să te orientezi”, a precizat reprezentantul asociaţiei Ivan Patzaichin-Mila 23, Teodor Frolu.
Aplicaţia „Tu şi Tulcea” este disponibilă gratuit în Google Play şi App Store, dar dispune şi de o versiune web. Aceasta adună în acelaşi loc toate atracţiile turistice din oraş şi cele mai importante obiective din judeţ. În acelaşi timp, utilizatorii pot găsi informaţii utile despre unităţile de cazare, restaurantele, cafenelele şi pub-urile din municipiu, putând fi totodată la curent cu evenimentele ce urmează să aibă loc în municipiu sau în judeţ.
În prezent sunt 200 de profile în aplicaţie, 66 de atracţii turistice în oraş, 34 de atracţii turistice în judeţ, 94 de locaţii HoReCa şi 29 de evenimente active ce urmează să aibă loc. Utilizatorii aplicaţiei pot să-şi facă un cont sau pot să utilizeze aplicaţia fără autentificare. Obiectivele turistice sunt afişate pe hartă în funcţie de proximitate, astfel încât turiştii să poată afla ce atracţii se află în împrejurimi. Obiectivele turistice au coordonate specifice pe hartă, descrieri, date de contact, poze, recenzii şi evenimente ce se vor desfăşura la respectiva locaţie.
De asemenea, conţinutul poate fi şi descărcat, un lucru util pentru turiştii care se află în zone fără reţea mobilă. Printre atracţiile judeţene din aplicaţie se află şi Drumul vinului tulcean, Drumeţii în Munţii Măcin pentru pasionaţii de hiking, dar şi Relaxare la Gura Portiţei. În prezent aplicaţia este disponibilă doar în limba română urmând ca până la finalul veri să fie tradusă şi în limba engleză.
OMD Tulcea a primit 11 cereri noi de la agenţii economici care şi-au exprimat dorinţa de a se alătura organizaţiei. Aceştia vor fii cooptaţi într-o viitoare adunare generală, în luna septembrie.