Deputatul de Tulcea, Cosmin Andrei, trage un semnal de alarmă privind starea precară a infrastructurii feroviare din judeţul Tulcea, ceea ce afectează mobilitatea localnicilor şi reduce semnificativ atractivitatea turistică a regiunii. În contextul dezvoltării turismului în Delta Dunării, lipsa unei conexiuni directe între Tulcea şi Bucureşti reprezintă un dezavantaj major, parlamentarul solicitând Ministerului Transporturilor să evalueze posibilităţile de investiţii în infrastructura feroviară a judeţului, fie prin fonduri naţionale, fie prin atragerea de finanţări europene.

Către: Domnul Sorin-Mihai Grindeanu, Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii

Stimate domnule Ministru,

Transportul feroviar reprezintă un element esenţial  al dezvoltării economice şi sociale a oricărui judeţ, oferind o alternativă accesibilă şi eficientă atât pentru locuitori, cât şi pentru turişti. În judeţul Tulcea, situaţia actuală a infrastructurii feroviare este una precară, afectând mobilitatea localnicilor şi reducând semnificativ atractivitatea turistică a regiunii. Deşi în trecut judeţul beneficia de multiple legături feroviare funcţionale, astăzi acestea sunt reduse la un nivel insuficient pentru nevoile actuale.

În special în contextul dezvoltării turismului în Delta Dunării, lipsa unei conexiuni directe între Tulcea şi Bucureşti reprezintă un dezavantaj major.

În prezent, singurele trenuri care circulă între Tulcea şi  Medgidia sunt în număr de doar două pe zi, iar durata călătoriei, coroborată cu timpii lungi de aşteptare pentru legăturile ulterioare, descurajează utilizarea transportului feroviar. Mai mult, condiţiile de transport sunt sub standardele moderne, automotoarele utilizate nefiind nici confortabile, nici atractive pentru călători.

De asemenea, este esenţial ca Ministerul Transporturilor să evalueze posibilităţile de investiţii în infrastructura feroviară a judeţului, fie prin fonduri naţionale, fie prin atragerea de finanţări europene. Alte judeţe din România beneficiază deja de proiecte de modernizare a căii ferate, în timp ce Tulcea rămâne în continuare izolată, deşi are un potenţial economic şi turistic considerabil. Această situaţie nu doar că afectează cetăţenii, dar şi încetineşte dezvoltarea judeţului şi a regiunii Dobrogea în ansamblu.

Având în vedere cele expuse anterior, vă rog domnule Ministru, să răspundeţi la următoarele întrebări:

  1. Are Ministerul Transporturilor în vedere reintroducerea unei legături directe între Tulcea şi Bucureşti, cel puţin în perioada sezonului estival, utilizând trenuri moderne, precum Săgeata Albastră?
  2. Există intenţia de a ajusta oraşul actual al trenurilor care circulă pe ruta Tulcea-Medgidia, astfel încât să fie mai bine adaptat nevoilor călătorilor, în special ale turiştilor şi navetiştilor?
  3. Ce măsuri sunt planificate pentru modernizarea infrastructurii feroviare din judeţul Tulcea şi în ce termen ar putea fi acestea implementate?
  4. Există fonduri deja alocate sau în curs de accesare pentru îmbunătăţirea transportului feroviar în această regiune? Care sunt strategiile pe termen lung pentru revitalizarea căii ferate din judeţ?

Solicit răspuns în scris.

Cu deosebită consideraţie,

Deputat Andrei Cosmin

Comunicat de presă