Aproape 900 de elevi tulceni s-au prezentat, marţi, la prima probă scrisă din cadrul Examenului Naţional de Bacalaureat, respectiv Limba şi literatura română. Pe liste au fost înscrişi 918 candidaţi, 573 la profilul real şi 345 la profilul uman, 19 dintre aceştia fiind absenţi în ziua examenului. De asemenea, cinci elevi au solicitat susţinerea probelor scrise în condiţii speciale. La profilurile umanist şi pedagogic, la subiectul al III-lea, elevii au avut de redactat un eseu de minimum 400 de cuvinte în care să analizeze relaţia dintre două personaje dintr-un text narativ studiat, aparţinând lui Ion Creangă sau Ioan Slavici. La profilurile reale, la subiectul al III-lea, cerinţa a fost redactarea unui eseu de minimum 400 de cuvinte în care să fie prezentate particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-un text narativ studiat, din opera lui Ion Creangă sau Ioan Slavici.

Florin Anastasiu, profesor de limba şi literatura română şi director al Colegiului Naţional „Spiru Haret”, consideră că subiectele au fost abordabile pentru elevi şi mai puţin dificile decât cele de la simulare.

„Consider că subiectele de anul acesta au fost abordabile, frumoase. Poate subiectul trei, dat fiind faptul că le cerea copiilor, celor de la real, o caracterizare de personaj şi celor de la uman să comenteze relaţia dintre personaje, i-a pus puţin în dificultate. Însă faptul că au avut de ales a compensat formularea care era puţin mai dificilă. Una peste alta, au fost subiecte abordabile, mai abordabile decât cele date la simulare din punctul meu de vedere”, ne-a declarat prof. Florin Anastasiu.

În ceea ce priveşte reacţia elevilor în faţa subiectelor, prof. Florin Anastasiu spune că alegerea oferită la subiectul trei a avut un impact pozitiv asupra acestora.

„Elevii mei au reacţionat foarte bine. Faptul că li s-a oferit posibilitatea alegerii le-a creat un confort emoţional deosebit. Chiar dacă le ştiau pe amândouă, faptul că au putut alege i-a relaxat. Ei spun că s-au descurcat bine. Şi subiectul unu, dar şi doi au fost abordabile, frumoase. Nu cred că pentru un elev care s-a pregătit în mod constant obţinerea notei de 8 ar fi un lucru foarte dificil. Formularea în schimb cred că va împiedica să se ia foarte multe note peste 9,50, dar vor fi foarte multe note medii comparativ cu simularea. Formularea de la ultimul subiect a compensat cumva posibilitatea aceasta a alegerii, dar nu cred că putem spune că a fost un subiect mai uşor decât în alţi ani, în schimb a fost mai uşor ca la simulare”, a spus prof. Florin Anastasiu.

Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului Delta.