Autobuzele din parcul auto al Societăţii de Transport Public Tulcea vor fi dotate cu camere video, pentru a reduce vandalizările în transportul în comun şi pentru a preîntâmpina diverse incidente, precum furturile sau agresiunile.
De altfel, de circa o săptămână punctele STP au fost dotate cu sisteme de supraveghere în interiorul ghişeelor operatorilor, iar cetăţenii sunt informaţi de existenţa acestora prin afişe în care sunt îndrumaţi să transmită eventuale reclamaţii în termen de maxim 24 de ore, ulterior înregistrările urmând a fi şterse, a informat primarul Ştefan Ilie joi, în cadrul şedinţei de Consiliu Local.
,,Problemele STP sunt complexe, iar unele istorice, cetăţenii reclamând de-a lungul timpului calitatea serviciilor publice în transport oferite de municipiul Tulcea. Unele din multele reclamaţii pe care le avem sunt legate de modul în care răspund angajaţii STP la reclamaţiile cetăţenilor. De o săptămână, fiecare punct al STP a fost dotat cu camere de luat vederi care înregistrează atât video cât şi audio. Nu este o cameră îndreptată către cetăţeanul care vine la ghişeu, ci una în interiorul ghişeului către funcţionarul care răspunde. Vom vedea şi cum se adresează cetăţeanul funcţionarului şi cum răspunde lucrătorul faţă de cetăţean. Vom pune sisteme de supraveghere şi în interiorul autobuzelor şi trebuie să găsim soluţia cea mai bună şi din punct de vedere financiar pentru a vedea cum se comportă şoferul şi cetăţeanul în raport cu autobuzul şi dintre ei, în aşa fel încât să avem o imagine clară a celui care întârzie, aruncă gunoiul, etc.”, a declarat primarul Ştefan Ilie.
În cadrul şedinţei a fost votat proiectul privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Societăţii de Transport Public Tulcea pe anul 2022, prilej cu care consilierul local PSD Andaluzia Luca a solicitat o prezentare şi a întrebat care sunt dezideratele noului director interimar al societăţii, Iacob-Aurelian Udrea, pentru acest mandat.
Directorul a menţionat faptul că STP va achiziţiona în sistem leasing două autobuze de 12 metri, care până la finalul anului ar putea fi puse în funcţiune.
,,Rectificarea este necesară din cauza creşterii cheltuielilor la combustibil. În acelaşi timp pe alte capitole s-au făcut economii. Am constatat şi că veniturile proprii ale societăţii cresc deoarece a crescut numărul călătorilor transportaţi cu ajutorul autobuzelor. La investiţii este prevăzută construcţia unei hale de reparaţii şi verificări pentru autobuze şi aşteptăm ca zilele acestea să ne sosească proiectul apoi să depunem documentaţia pentru construcţie. Am achiziţionat un sistem fotovoltaic de încărcare a bateriilor navei Civitas şi facem o reducere de consum a energiei electrice. Am prevăzut în buget şi achiziţia a două autobuze pe motorizare clasică diesel în sistem leasing de 12 metri pe care sperăm să le punem în funcţiune în luna decembrie. Îmi doresc îmbunătăţirea calităţii serviciului public de transport. Printre obiective se află reducerea cheltuielilor nejustificate, iar în acest sens am instalat sonde de combustibil pe autobuze, iar în primele 9 luni ale acestui an am făcut o economie de 10 tone. Un al doilea obiectiv este creşterea gradului de siguranţă al pasagerilor în autobuze iar pentru a prelua anumite sugestii sau reclamaţii am instalat o centrală telefonică care înregistrează apelurile, am montat în autobuze regulamente pentru călători. Avem implementată aplicaţia Transport Public prin care călătorul poate vedea orarul autobuzelor în fiecare staţie”, a declarat directorul Udrea.
În cadrul aceleiaşi şedinţe consilierul local PSD Gabriel Ţiu s-a arătat nemulţumit de faptul că la încheierea mandatului fostului director al STP s-a stabilit plata unei sume către acesta.
,,În Comisia Economică am discutat destul de mult pe tema acestui subiect şi sunt câteva precizări de făcut. Nu se contestă cheltuielile sau veniturile la modul general aşa cum au fost ele prezentate. Toate discuţiile din comisie au fost strict la capitolul cheltuieli cu directoratul, pentru că fostul director nu mai este pe funcţie în urma votului părţilor şi pentru asta i s-a alocat o anumită sumă în urma discuţiilor cu Consiliul de Administraţie şi conducerea administrativă a societăţii. În mandatul trecut, eu personal am făcut două materiale referitoare la conducere. Nimeni nu contestă măsura în sine, dar după ce actualul Consiliu de Administraţie a făcut un super raport în care i se reproşau foarte multe aspecte, să închei contractul cu o anumită sumă primită eu nu consider principial corect. Poate că juridic, economic sau administrativ se poate justifica, dar după ce îi reproşezi unui om anumite chestiuni…. Modul de punere în aplicare eu îl consider discutabil”, a afirmat Gabriel Ţiu.
În continuare primarul Ştefan Ilie a precizat faptul că în raportul Consiliului de Administraţie al STP este destul de bine justificată suma şi nu afectează bugetul local.
,,Cred că este destul de bine justificată suma respectivă şi ceea ce este cel mai important după părerea mea, din întreg bugetul pe care îl supunem votului este că nu afectează bugetul Consiliului Local prin această rectificare. Sunt sume care se diminuează faţă de anii anteriori”, a spus Ştefan Ilie.