Rezultatele la simularea examenului naţional de Bacalaureat (în perioada 4-7 martie) arată – cel puţin pentru elevii tulceni – dezinteres pentru disciplina română. În ciuda faptul că an de an, Matematica este cea care încurcă la examen, de această dată, româna a dat de furcă liceenilor. Poezia, de fapt Lucian Blaga, la care tinerii chiar au mărturisit că nu se aşteptau. Deci n-au învăţat-o. Aşa că s-a văzut şi în note.
Florin Anastasiu, profesor de limba şi literatura română la Colegiul Naţional „Spiru Haret”, dar şi directorul acestei unităţi de învăţământ, ne spune că subiectele au fost cu un grad de dificultate destul de ridicat pentru majoritatea elevilor, de aici şi rezultatele relativ mici.
„Dacă mă întrebaţi strict de limba română, subiectele nu au fost simple. Nu au fost simple în sensul că şi la subiectul unu, în primul rând, a existat un prim subpunct care a fost rezolvat de foarte puţini elevi, în timp ce şi subiectul b, subiect care e notat cu două puncte, tematica subiectului b a fost foarte puţin relevantă şi se regăseşte foarte puţin în aria de interes a copiilor. Li s-a dat de făcut un text argumentativ referitor la rolul presei în formarea gustului artistic, şi haideţi să fim serioşi, copiii noştri sunt foarte puţini consumatori de presă la ora actuală, iar în ceea ce priveşte termenul de gust artistic, este destul de puţin concret pentru ei. Deci din punctul acesta de vedere, acestea sunt lucrurile care lor le-a pus cea mai mare dificultate, pentru că ei nu au înţeles foarte bine că <<presă>> nu înseamnă doar presă scrisă, şi audio-vizualul face parte tot din categoria presei, lucrul acesta nu l-au înţeles, şi neînţelegând s-au referit exclusiv la presa scrisă, şi doar şi-au imaginat care ar fi acest rol al presei scrise în formarea gustului artistic, repet, şi aici au fost probleme. La subiectul trei a fost poezie, subiect care pentru ei a fost întotdeauna mai dificil şi neagreat”, ne-a declarat Florin Anastasiu.
Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului DELTA.