Primele curse pe Aeroportului Internaţional „Delta Dunării” vor avea loc în această toamnă, când sunt aşteptaţi turişti în Delta Dunării, şi în această perioadă se poartă discuţii cu companii aeriene pentru deschiderea de curse regulate. De asemenea, peste doi – trei ani se vor deschide zboruri sezoniere Cluj – Tulcea.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a spus, ieri, la recepţia privind finalizarea proiectului de dezvoltare a Aeroportului Internaţional „Delta Dunării” (AIDD) că „rămâne o singură problemă, cea de trafic”. Pentru a creşte traficul pe aeroport, ministrul a cerut facilităţi pentru operatorii de turism.
„Meritul principal în tot ceea ce s-a întâmplat azi aici e dat de administraţia locală, pentru că e un aeroport care nu este în coordonarea Ministerului Transporturilor, aşa cum sunt cele din Bucureşti, Timişoara şi Constanţa, ci în administrarea administraţiei locale. Noi nu am făcut decât să finanţăm, adică 180 de milioane. Rămâne o singură problemă, cea de trafic. Nici nu putem să avem trafic fără a avea facilităţi. Dar eu văd, în sală cel puţin, şi mari operatori de turism. Eu cred că atât timp cât aveţi un judeţ care e unic în Europa, eu nu ştiu să fie altă regiune, alt judeţ în Europa care să fie aşa cum e Tulcea, cu Delta Dunării. Cu ajutor, asta e pârghia cu care se poate lucra, cu facilităţi pentru operatorii de turism. Astfel creşte inclusiv traficul aeroportului din Tulcea”, a declarat ministrul Grindeanu.
Primii turişti ar putea ateriza pe aeroportul din Tulcea în luna septembrie, fiind deja discuţii începute, din acest punct de vedere, cu reprezentanţii aeroportului şi cei de la Lebăda Luxury Resort & Spa.
„Noi deja suntem în discuţii cu diverse companii aeriene privind deschiderea de curse regulate pe aeroport. Cea mai avansată discuţie o avem cu Resortul Lebăda şi poate reuşim din luna septembrie să aducem primii turişti pentru acest resort, urmând ca pe viitor să intensificăm discuţiile şi cu celelalte companii şi să ne adresăm şi altora, nu celor tradiţionale, care ar putea să dezvolte traficul pe aeroportul nostru”, a spus directorul AIDD, Stoian Vâlcu.
Directorul AIDD a mai precizat şi faptul că condiţiile geopolitice actuale, privind războiul de la graniţă, îi pun în dificultate privind deschiderea unor curse regulate.
„Noi am realizat o serie de investiţii care vor duce la deschiderea traficului pe Aeroportul <<Delta Dunării>> Tulcea, ca acesta să devină un punct de dezvoltare a regiunii şi în special a Deltei Dunării. După părerea mea era necesar să realizăm investiţiile şi după aceea să dăm drumul la traficul aerian. Va fi punctul cel mai greu de acum încolo, pentru că de construit am construit, însă dezvoltarea traficului aerian va fi destul de greu de realizat şi va trebui să depunem un efort împreună cu Consiliul Judeţean, pentru a deschide primele curse regulate pe acest aeroport. Inclusiv condiţiile geopolitice ne împiedică un pic privind deschiderea unor curse regulate. Practic, procedura de întoarcere după direcţia principală de decolare este la aproximativ un kilometru jumătate cu graniţa cu Ucraina, ceea ce constituie un impediment pentru companiile aeriene având în vedere că asiguratorilor le creşte foarte mult nivelul de asigurare. În aceste condiţii noi suntem optimişti că vom deschide traficul pe aeroport, în special pentru traficul turistic în Delta Dunării, curse charter pentru turişti. Considerăm că acest aeroport împreună cu celelalte investiţii realizate în cadrul judeţului Tulcea vor duce la dezvoltarea acestuia şi la creşterea traiului pentru locuitorii acestui judeţ”, a mai spus Vâlcu.
De asemenea, se preconizează că vom avem primul zbor sezonier pe destinaţia Cluj -Tulcea de abia peste doi sau trei ani.
„Pentru aeroportul din Tulcea considerăm că vom avea trafic regulat bazat, în primul rând, pe turism. Anul acesta este foarte greu pentru că nu sunt destule avioane pe piaţă. În doi-trei ani considerăm că este posibil un zbor sezonier Cluj-Tulcea pentru Deltă. Durează mult un zbor regulat, circa doi-trei ani, dar deja începem să lucrăm din punctul acesta de vedere. Tulcea va avea zboruri regulate. Este un aeroport deosebit de frumos, fiind la standarde internaţionale. Suntem convinşi că având această infrastructură, se va dezvolta şi traficul şi ne propunem şi noi, aeroporturile din România, să contribuim la dezvoltarea acestuia. Considerăm că pe viitor există potenţial pentru un zbor turistic Cluj-Tulcea”, a precizat preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România, David Ciceo.
Preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea, Horia Teodorescu, a precizat că, începând de ieri, aeroportul întruneşte toate condiţiile pe care trebuie să le aibă unul modern.
„După cum aţi văzut, aeroportul este pregătit pentru a putea face contracte pentru curse interne sau externe. Au fost diverse voci pe o anumită situaţie prezentată din zona naţională, referitor la faptul că am avut un număr redus de persoane care au tranzitat aeroportul din Tulcea. Pe aeroportul din Tulcea cursele de linie, mari, cu 200 de pasageri nu se puteau face. De astăzi, aeroportul întruneşte absolut tot ce trebuie să întrunească un aeroport modern, atât din punct de vedere Schengen, al dotărilor, al spaţiilor de terminal şi aşa mai departe. Din acest moment putem vorbi de zboruri, de curse în Europa, dar şi în ţara noastră. Astăzi, după recepţia finală a tuturor lucrărilor, începe şi curge această etapă în care putem să pornim discuţiile pentru a contracta curse atât interne cât şi externe”, a precizat preşedintele Horia Teodorescu.
De asemenea, preşedintele CJ a reamintit că atât Victor Ponta, cât şi Sorin Grindeanu au sprijinit judeţul Tulcea.
„Vreau să intru puţin în istorie şi să-mi amintesc că din anul 2012, <<vinovat>> de tot ceea ce se întâmplă în judeţul Tulcea este domnul Victor Ponta, din poziţia de prim ministru la acea vreme. Aceasta ţinând cont de sprijinul pe care ni l-a acordat nouă, judeţului Tulcea, pentru crearea Instrumentului Teritorial de Investiţii şi de acolo ramificaţiile cu beneficii în investiţiile care au urmat şi care nu au fost puţine. De asemenea, vreau să-i mulţumesc domnului ministru Sorin Grindeanu, pentru că dânsul este <<vinovat>> atât pentru pod, cât şi pentru aeroport şi sper să fie vinovat şi pentru drumul expres care leagă podul de Tulcea, respectiv Tulcea de Constanţa. Cred că ar fi ultima nestemată aşezată pe coroana investiţiilor din judeţul Tulcea şi care ar completa un întreg – conectivitatea. Iată că, dacă discutăm de pod, acesta s-a realizat, dacă discutăm de aeroport, s-a realizat, dacă discutăm de infrastructura portuară, s-a rezolvat, dacă discutăm de drumuri judeţene, şi acestea s-au rezolvat. Cam toate lucrurile care priveau conectivitatea s-au rezolvat şi judeţul nostru beneficiază de această infrastructură obligatorie, necesară şi care dă o altă perspectivă judeţului nostru şi Dobrogei”, a spus preşedintele Horia Teodorescu.
La festivitatea de ieri au fost prezenţi antreprenori în turism, autorităţi publice, consilieri judeţeni, primari şi deputaţi din Tulcea.
Din 2016 până în prezent, prin patru proiecte europene, aeroportul din Tulcea a atras aproximativ 70 de milioane de euro.
Lucrările recepţionate ieri au început în urmă cu doi ani, au costat 180 de milioane de lei şi reprezintă ultima etapă a procesului de aducere a infrastructurii aeroportuare la nivelul cerut de standardele europene şi cel impus de Spaţiul Schengen, prin construirea noului terminal, capacitatea de procesare a pasagerilor pe aeroport crescând de opt ori, de la 50 de persoane pe oră la 400 de persoane pe oră.
Recepţia lucrărilor de modernizare a aeroportului tulcean va fi urmată, mâine, de Ziua porţilor deschise. Cu acest prilej, aeroportul va găzdui o expoziţie de tehnică militară, o prezentare de maşini restaurate cu valoare istorică, dar şi un spectacol aviatic susţinut de membrii Aeroclubului României, prin Şoimii României, spectacolul fiind programat să înceapă la ora 16,00.