Fondurile ce vor fi alocate de Guvern primăriilor tulcene pentru a-şi continua investiţiile pe care le au în derulare vin la ţanc în condiţiile în care unele UAT-uri stau destul de prost din punct de vedere financiar.

Guvernul  României a adoptat în şedinţa de săptămâna trecută o hotărâre privind alocarea unei sume din fondul de rezervă bugetară, pentru unele unităţi administrativ-teritoriale. Actul normativ prevede suplimentarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2024 cu suma de 3.348.342.000 lei.

Judeţul Tulcea a primit suma de 53.400.000 lei, ce a fost împărţită tuturor UAT-urilor.

Majoritatea edililor pe care i-am intervievat ne-au spus că banii nu sunt suficienţi, dar le iau o povară de pe umeri, mai ales celor care au datorii cu mult peste suma alocată.

„Banii se folosesc în funcţie de urgenţe. Noi avem cheltuieli pe partea de cofinanţări, pe care le vom asigura din această sumă. Cu siguranţă banii nu sunt suficienţi, dar este un ajutor. Într-adevăr, nu este un ajutor care rezolvă în totalitate problemele unei autorităţi locale, dar putem să rezolvăm o mare parte din cele legate de cofinanţări de proiecte. În acest moment  trebuie să închidem cererile de plată. Sumele vor fi alocate pentru mai multe proiecte, precum este sistemul de monitorizare şi management trafic, achiziţionarea unei maşini de curăţenie pentru măturarea străzilor, unde avem cofinanţare numai pentru două dintre ele. În execuţie mai avem multe proiecte. La fiecare cerere de plată mai trebuie să punem noi câte 5%, mai precis la proiectele canalizare Vişina şi asfaltare drumuri Sălcioara. Banii urmează să intre în contul primăriei. Fiecare primărie, în funcţie de ce ne-a trimis administraţia fiscală judeţeană, trebuie să facă rectificări de buget cu aceşti bani. Noi aşteptăm documentele oficiale şi în câteva zile se vor putea folosi fără probleme. La noi nu a fost cazul să fim executaţi silit pentru că s-au mai făcut înţelegeri amiabile. Într-adevăr, sunt foarte mari cheltuielile pe ceea ce înseamnă zona de servicii, şi aici mă refer la partea de salubrizare. Legislaţia europeană, pe care o avem şi pe care trebuie să o respectăm cu toţii, impune nişte norme destul de drastice ceea ce duce clar şi la nişte cheltuieli la fel de mari. Cheltuielile cele mai mari la nivel de primării sunt pe aceste tipuri de servicii de gunoi menajer”, ne-a declarat primarul comunei Jurilovca, Eugen Ion.

Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului DELTA.