Sorin Zaharcu, consilierul judeţean din partea AUR, a cerut demisia directorului Regiei Autonome Administraţia Zonei Libere (AZL) Sulina, Dragoş Ioniţă, în cadrul şedinţei ordinare de Consiliu Judeţean, de pe 28 februarie. Consilierul a acuzat că proiectul „Creşterea potenţialului Portului Sulina, Cap Mol – Bazin Maritim” a fost slab pregătit şi va aduce un impact negativ asupra zonei, dar şi a populaţiei. Proiectul se afla pe ordinea de zi, însă a fost retras.
„Îmi pare rău că nu s-a pus în discuţie punctul 10 de pe ordinea de zi. În data de 18 noiembrie a fost o şedinţă de Consiliu Judeţean. Anterior, am avut şedinţa de comisie economică. Domnul director al Administraţiei Zonei Libere Sulina ne-a precizat că are un punct de vedere favorabil din partea Regiei Autonome Administraţia Fluvială Dunărea de Jos, respectiv realizarea studiului de fezabilitate, şi ni l-a prezentat în lista de proiecte. Surprinzător! Acest proiect este o glumă pentru noi toţi şi cred că şi pentru România. De ce? Pentru că nava de calcul, pentru determinarea valorii investiţiei, este una de 32.000 de tone DWT, lungimea navei de calcul are 182 de metri, iar lăţimea şenalului navigabil este între 150-200 de metri. Nu se poate opera. Un proiect aşa de slab pregătit nu poate să aducă decât un impact negativ atât asupra zonei, cât şi a populaţiei”, a declarat consilierul judeţean AUR, Sorin Zaharcu.
Tudor Hubati, directorul adjunct al AZL Sulina, a cerut dreptul la replică, precizând că studiile au fost efectuate pentru proiectul cu pricina. Totodată, acesta a menţionat că instituţia a răspuns solicitării înaintate de consilier în termen de 3 zile de la primire.
„Domnul consilier judeţean cred că este în eroare. În ceea ce priveşte existenţa unui studiu hidro şi batimetric, ele sunt realizate de către Regia Autonomă încă de acum doi ani pentru acest proiect. În ceea ce priveşte interdicţia navelor de 32.000 de tone deadweight sau imposibilitatea acestora de a opera pe canalul Sulina, nu ştiu dacă există o poziţie tehnică în acest caz. Dacă o aveţi o dorim şi noi, deoarece nu deţinem aşa ceva. În ceea ce priveşte afirmaţia că o navă de 180 m. nu poate opera pe canalul Sulina, este vorba de lungime, nu de lăţime. Aţi confundat lăţimea canalului cu lungimea navei. Aceasta operează de-a lungul canalului. Nava are 182 de metri lungime şi există convoaie cu lungimi mult mai mari care operează pe canalul Sulina. Există convoaie de 3-4 nave care se duc undeva în 300-400 de metri. Este vorba de lungimea navei sau a convoiului. Canalul are lungime de vreo 40 de mile. În ceea ce priveşte solicitarea pe Legea 544 a domnului consilier, acestuia i s-a dat răspuns în termen de trei zile. Dacă dumnealui nu şi-a consultat mail-ul, nu este problema noastră. Noi i-am dat răspuns”, a precizat Tudor Hubati, directorul adjunct al AZL Sulina.
Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului Delta.