Preşedintele Teodorescu: „S-a semnat ordinul de începere a lucrărilor, împotriva pesimismului abordat de unii cârcotaşi”
Lucrările de modernizare a portului şi falezei Dunării intră în linie dreaptă, după ce ieri preşedintele Consiliului Judeţean, Horia Teodorescu, a semnat şi înmânat ordinul de începere a lucrărilor.
La eveniment a participat administratorul public al judeţului, Vasile Strat, directorul Direcţiei de Investiţii, Nicu Mihai, alături de reprezentanţii firmei care se va ocupa de lucrări, asocierea Max Boegl România – Complex Delta Max Boegl Stiftung & Co.KG – Tulcea.
Preşedintele Horia Teodorescu a reiterat importanţa deosebită a investiţiei pentru locuitorii municipiului, dar şi ai judeţului Tulcea.
Proiectul de 40 de milioane de euro, presupune aducerea la standarde moderne a portului şi falezei municipiului şi implică un mix de cheu vertical (preponderent) şi un cheu pereat, dar şi modernizarea platformei portului (falezei), care să fie o zonă agreabilă de promenadă.
„Îmi exprim încrederea ca această investiţie să fie un reper pentru constructor, aşa cum este una de referinţă şi pentru tulceni, dar şi pentru cei care ne vizitează judeţul şi care îşi doresc un port şi o faleză la standarde pe care le-au văzut în alte state”, a transmis Horia Teodorescu.
Şeful administraţiei judeţene a vorbit şi despre faptul că această investiţie, care ar putea fi gata în doi ani şi jumătate, este una dintre marile lucrări de infrastructură pe care şi le-a asumat încă de la preluarea preşedinţiei Consiliului Judeţean Tulcea, alături de podul de peste Dunăre şi drumul expres Tulcea-Constanţa.
„S-a semnat ordinul de începere a lucrărilor împotriva pesimismului abordat de unii cârcotaşi. Din discuţiile pe care le-am avut, sperăm noi ca în doi ani şi câteva luni faleza şi portul Tulcea să fie finalizate. Este dorinţa tulcenilor, este promisiunea pe care eu am făcut-o acum mulţi ani, discutăm de demersurile începute acum şapte ani şi iată că a venit şi ziua în care s-a semnat şi ordinul de începere a lucrărilor. Sper ca de mâine, utilajele aduse aici de firma contractantă să intre în pâine, să lucreze cu multă abnegaţie, aşa cum dânşii au spus, pentru că tulcenii aşteaptă. Sunt mulţumit că ceea ce am promis s-a şi întâmplat şi cred că noi, tulcenii, vom fi cei care ne vom bucura peste doi ani de zile de o faleză aşa cum ne-am dorit-o de mulţi ani. Dorinţa tulcenilor datează de peste 100 de ani în spate, pentru ca acest port să fie reabilitat, modernizat şi să arate ca o adevărată poartă de intrare în Delta Dunării pentru dezvoltarea turismului şi pentru sufletul nostru, a celor care ne vom plimba copiii”, a declarat preşedintele CJ Tulcea, Horia Teodorescu.
Mircea Mihai Georgescu, director departament hidro în cadrul firmei Consitrans SRL (proiectantul) a vorbit despre modernizarea platformei de 36.000 de metri pătraţi , dar şi despre lucrări adiacente.
„Acest proiect prevede modernizarea a 1.510 metri liniari de cheu care va fi unul pe coloane din beton. Cheul este împărţit pe şase tronsoane, unul fiind destinat exclusiv navelor de marfă, iar celelalte cinci sunt destinate traficului turistic atât pentru ambarcaţiuni mici cât şi pentru cele de croazieră. Suplimentar modernizării acestui cheu, proiectul prevede şi realizarea infrastructurii de energie electrică şi alimentare cu apă pentru navele care acostează în zona cheului. Totodată, există şi un sistem de colectare a apelor pluviale pe platforma cheului şi un drum de acces care face legătura între drumurile publice din zona oraşului. Suprafaţa totală a platformei portuare va fi de circa 36.000 mp”, a spus directorul Mircea Mihai Georgescu.
Victor-Mircea Donos, director tehnic Max Boegl Romania SRL, şi-a exprimat încrederea că lucrările se vor încheia înainte de termenul asumat prin proiect.
„Până în prezent am reuşit să economisim timp, circa 3 săptămâni, şi avem certitudinea că vom reuşi să terminăm această lucrare înainte de termenul contractual de 36 de luni. Abordarea lucrărilor este gândită a începe din capete către centru. Deja sunt mobilizate utilaje pe şantier în zona Vămii, unde va începe demolarea pavajului existent şi pregătirea platformelor pentru echipamentele de foraj care urmează să vină şi să înceapă efectiv lucrările la cheul vertical. În zona Tulco vom începe să identificăm reţelele utilitare existente şi să încercăm să le protejăm şi să nu le afectăm funcţionalitatea. În această perioadă asigurăm şi desfăşurarea activităţilor din zona Portului Turistic, urmând să avansăm pe sectoare de lucru”, a menţionat directorul Victor-Mircea Donos.
La finalul conferinţei de presă, reprezentanţii Consiliului Judeţean Tulcea, ai proiectatului şi ai constructorilor au efectuat o vizită de lucru pe şantierul de pe faleza municipiului, în zona Vămii.
CJ Tulcea a semnat în luna mai a anului trecut contractul de finanţare pentru modernizarea falezei şi a Portului din municipiu, valoarea totală a lucrărilor care urmează să se execute de către asocierea Max Boegl România – Complex Delta Max Bogl Stiftung & Co.KG – Tulcea este de 190.162.236,67 lei, fără TVA.
Din această sumă, 159.969.733 lei reprezintă finanţarea eligibilă, iar CJ va aloca 3.199.394,66 lei. Durata totală de realizare a proiectului este de 42 de luni.
Portul Tulcea este principala zonă de promenadă a municipiului şi a aparţinut până acum câţiva ani Administraţiei Porturilor Dunării Maritime Galaţi care în ultimii 30 de ani nu a investit sume importante pentru reabilitarea acesteia.