Primăria Tulcea va achiziţiona o aplicaţie cu ajutorul căreia tulcenii vor putea transmite sesizări direct de pe telefonul mobil. Aplicaţia se va adresa celor care au dispozitive mobile tip smartphone sau tabletă, cu sistem de operare Android.

Problemele punctuale din cartierele oraşului precum gropi în asfalt, câini comunitari, resturi menajere sau moloz aruncate la întâmplare, disfuncţionalităţi în iluminatul public, vor putea fi transmise direct de pe dispozitivul mobil către dispeceratele operatorilor de servicii publice, pentru a acţiona cu promptitudine.

„La momentul actual, în baza statisticilor, marea majoritate a oamenilor folosesc Facebook-ul. Un alt segment de populaţie foloseşte alte mijloace de comunicare cum ar fi telefonul, ziarul, interacţiunea personală. Pentru cei care folosesc telefoanele smart, cei mai  mulţi din toată populaţia, vor putea comunica în viitor pe Facebook sau în cadrul unei aplicaţii pe care o vom achiziţiona. Vă pot da exemplul aplicaţiei din Oradea, care este foarte flexibilă”, a declarat primarul Ştefan Ilie, la sfârşitul săptămânii trecute, în cadrul unei conferinţe de presă.

Pentru celelalte categorii de cetăţenii care nu au acces la un telefon smart va exista un TEL Verde, iar cu cei vârstnici se va comunica direct în zona în care locuiesc.

„Pentru ceilalţi oameni va fi un TEL Verde la care vor putea suna oricând şi se va înregistra problema pe care o expun. Pentru alte categorii vom împărţi municipiul în zone în care un reprezentant prin rotaţie va comunica direct cu persoanele mai în vârstă sau cu cele care nu pot folosi alte mijloace. M-am întâlnit cu reprezentanţii unei asociaţii pentru persoanele cu dizabilităţi şi am privit cu mare responsabilitate nevoile lor, de la accesul pe care îl face primăria în privinţa comunicării cu ei sau a mijloacelor pe care le pune la dispoziţie pentru a se mişca. Suntem foarte jos la acest nivel şi încercăm să privim orice investiţie în viitor cu acces şi comunicare”, a precizat primarul Ştefan Ilie.

Edilul a menţionat faptul că în ceea ce priveşte comunicarea serviciilor publice cu cetăţenii, aceasta s-a îmbunătăţit.

„Energoterm a crescut un pic comunicarea cu tulcenii, care exista într-o formă greoaie. Răspunzând la mesaje, mulţi cetăţeni au fost rezolvaţi. Nu avem probleme, doar de pierderi şi de transferul energiei. Acum există zone unde anumite scări de bloc sau chiar camere în cadrul unui apartament nu se încălzesc, dar li se răspunde şi le spune care este problema, se vine la faţa locului şi foarte multe cazuri au fost rezolvate. Inclusiv cei de la centrală vorbesc altfel. Şi la celelalte servicii s-a văzut o mişcare. Un parc care se mătura în trei zile, acum se mătură în trei ore. Noi vrem să ridicăm acest ritm, pentru că se poate. Vrem să punem la cale un sistem de comunicare în care fiecare să îşi asume responsabilitatea, de la primar până la cel de intervenţie”, a spus primarul Ilie.

Primarul a dat exemplul primei alerte de vreme rea în care ploaia a creat unele probleme în municipiu, subliniind faptul că scopul administraţiei este să mărească numărul angajaţilor care intervin pe teren.

„De exemplu, în  prima zi de mandat a plouat şi a fost alertă, a venit apa peste tot, au apărut bărcile. Seara am fost la intervenţie cu cei de la Servicii Publice pentru adunarea molozului şi a tot ce a provocat ploaia. A fost prima mea interacţiune cu ei şi le-am spus că la ora 7.00 când am ajuns la primărie am primit prima alertă de vreme rea. I-am întrebat ce procedură au activat pentru a trece la treabă, dacă au monitorizat materialele disponibile. Nu este firesc ca un serviciu să aibă puţini oameni pe intervenţii şi mai mult personal TESA. Scopul nostru este să mărim numărul celor care intervin şi să scădem numărul celor care conduc”, a afirmat primarul.

Ştefan Ilie a mai anunţat faptul că a început analiza activităţii personalului din subordine, iar eficientizarea autorităţii locale ar putea însemna reducerea la jumătate a numărului de angajaţi.

Edilul oraşului a declarat că 1.497 de angajaţi primesc peste 90% din salariu din la autoritatea publică, cei mai mulţi dintre ei, respectiv 392, fiind angajaţi ai Direcţiei de Asistenţă şi Protecţie Socială, iar cei mai puţini, respectiv 15, fiind angajaţi ai societăţii Agropieţe SA.

Administraţia locală lucrează şi la un proiect pentru acordarea unor reduceri de impozite/ taxe unităţilor comerciale care au fost afectate de pandemia cu noul coronavirus.