Utilajele de salubrizare învechite, contractul de închiriere prea scump a spaţiului unde funcţionează adăpostul pentru câini, dar şi cheltuielile prea mari pentru abonamentele de telefonie mobilă sunt doar câteva dintre problemele identificate de directorul societăţii de salubrizare a municipiului, Ionel Stan.

„Am găsit o echipă foarte frumoasă aici. Am făcut o şedinţă cu toţi şefii de departamente şi TESA şi am văzut nişte oameni foarte implicaţi. Analizând fiecare sector în parte, am ajuns la adăpostul pentru câini. Am găsit în curte o mizerie de nedescris. După ce am făcut curat, am constatat că este o suprafaţă foarte mare şi nu avem nevoie de toată. Proprietatea este închiriată, iar când am verificat contractele am constatat că aveam o chirie de 10.800 de lei pe lună. Pentru ceva ce nu foloseşti, chiria aceasta este imensă. Am făcut o adresă către firma cu care avem contractul de închiriere şi le-am solicitat oficial să vină la discuţii. Am fost sunat şi mi s-a spus că nu pot veni pentru sunt plecaţi în afară, dar în următoarea perioada se vor prezenta la discuţii. Societatea a închis anul 2020 cu un minus de 86.600 de lei pe ecarisaj”, ne-a declarat directorul Serviciilor Publice Tulcea, Ionel Stan.

Circa 70% din utilajele societăţii trebuie schimbate, deoarece sunt vechi iar costurile doar pentru reparaţii şi combustibil sunt de peste 100.000 de lei pe an pentru un utilaj, spune directorul Ionel Stan.

„Am continuat cu vizita la garaj unde am găsit maşini dezafectate proprietăţi private, bunuri aparţinând unor angajaţi ţinute acolo. Am trasat sarcina de a se face curăţenie şi de a scoate din curte tot ce nu aparţine societăţii. Sunt nişte utilaje de 15-20 de ani şi am cerut o listă cu ceea ce trebuie să casăm. Ca şi serviciu de salubritate, la tine în curte trebuie să fie cel mai curat. Oamenii se axau foarte mult pe municipiu şi lăsau în urmă incinta societăţii. În momentul în care am văzut care sunt cheltuielile cu reparaţiile utilajelor şi combustibilul, m-am îngrozit. Pe o maşină de salubrizare de exemplu se cheltuie pe an peste 100.000 de lei, din care reparaţii de 76.000 de lei, iar diferenţa pe combustibil. Sunt nişte sume pe care eu în zona privată nu le-am văzut niciodată. Sunt unele care trebuie casate obligatoriu, pentru că stau de ani de zile în parcul auto şi nu sunt funcţionale. Circa 70% din parcul auto trebuie schimbat”, a precizat Ionel Stan.

Pentru a remedia aceste probleme, se intenţionează achiziţionarea unor măturători automate, dar şi a mai multor utilaje multifuncţionale.

„Intenţionăm să achiziţionăm nişte măturători automate, chiar am cerut mai multe oferte. Vrem să aducem mai multe utilaje multifuncţionale pentru a le folosi primăvara, toamna, iarna şi doar să le schimbăm anumite componente. Sunt foarte scumpe, dar le putem lua în leasing. Lucrez la schema de modernizare şi eficientizare a parcului pe costuri. Avem nevoie de utilaje multifuncţionale cu sărăriţe care să poată intra pe străduţele mici, unde anul acesta am întâmpinat probleme şi am văzut multe reclamaţii din partea cetăţenilor că nu puteau ieşi de pe zonă. Lucrăm la identificarea străzilor şi, în funcţie de capacitatea utilajelor, vreau să dimensionez investiţia”, a spus Ionel Stan.

O altă problemă identificată la nivelul societăţii o reprezintă abonamentele prea multe şi prea costisitoare de telefonie mobilă.

„Am luat toate contractele la verificat şi am constatat că şi companii multinaţionale au purtat discuţii şi negocieri cu societatea de Servicii Publice şi au văzut probabil că oamenii nu sunt pregătiţi să negocieze un contract şi avem cheltuieli de aproape 1.000 de euro pe lună cu un operator de telefonie, pentru 47 de numere de telefon, 11 licenţe windows din care se folosesc doar 6. Sunt circa 71 de numere de telefon, dar vreo 20 sunt neutilizate. Vreau să corectăm contractele unde societatea nu îşi mai permite să plătească”, a menţionat Ionel Stan.

În ceea ce priveşte modernizarea sediului societăţii de Servicii Publice, acest lucru este imposibil în prezent din cauza faptului că imobilul nu este intabulat.

„Mi-am exprimat intenţia de modernizare a clădirii societăţii, am cerut de la compartimentul juridic documentele prin care ne-a fost încredinţată pentru a fi prinsă în program pe fonduri. Am constatat că această clădire nu este intabulată şi am solicitat primăriei să facem acest lucru. Nu putem face investiţii până nu o intabulăm şi asta înseamnă că pierdem anul cu depunerea proiectelor. Anul viitor vom depune proiect să modernizăm pe fonduri europene clădirea. Din câte ştiu eu acum vreo 7 ani de zile s-a dat cu var dar doar prin anumite camere. Încercăm să punem parchet pe jos, care este mai uşor de întreţinut”, a mai spus directorul Serviciilor Publice.

Serviciile Publice reprezintă una din cele mai importante societăţi de la nivelul municipiului, angajaţii acesteia având în gestiune ridicarea gunoiului menajer, salubrizarea stradală, activitatea de deszăpezire, animalele fără stăpân, spaţiile verzi.