Reprezentanţii Aeroportului „Delta Dunării” Tulcea poartă discuţii cu mai multe companii aeriene pentru deschiderea curselor regulate şi charter, a spus directorul unităţii Vâlcu Stoian, vineri, în cadrul şedinţei de Consiliu Judeţean.

Declaraţia a venit în contextul în care consilierii judeţeni au aprobat un proiect de hotărâre ce vizează acordarea unui ajutor de exploatare şi sumele pentru finanţarea activităţilor neeconomice aeronautice şi a bugetului de venituri şi cheltuieli al aeroportului. În acest context, consilierul liberal Nicolae Chichi a solicitat informaţii cu privire la perspectivele aeroportului.

„Acordăm un ajutor pentru că bugetul aeroportului nu îl putem aproba încă, având în vedere expirarea mandatului Consiliului de Administraţie. După părerea mea, suntem într-o situaţie anormală. Aş vrea să ştiu ce perspective are aeroportul. Vreau să spun că este singurul aeroport de pe care nu zboară nimic”, a declarat Nicolae Chichi.

În continuare, directorul Aeroportului „Delta Dunării” Tulcea, Vâlcu Stoian a transmis faptul că se poartă discuţii cu mai mulţi operatori.

„Am estimat o creştere a veniturilor proprii pe anul 2021 cu circa 20% faţă de anul trecut. Aeroportul este deschis traficului cu aeronave mici. Pentru deschiderea curselor regulate şi charter suntem în discuţii. Săptămâna trecută am trimis companiei Blue Air tarifele şi urmează să primim decizia după ce vor analiza. Am mai avut discuţii cu o companie care are nişte aeronave de 50 de locuri şi care intenţionează să vină să opereze. Să sperăm că nu vor fi alte piedici şi vom începe să operăm atât curse interne cât şi externe. Eu mi-am propus să operăm măcar două curse externe şi i-am asigurat că 50 de locuri vor fi uşor de acoperit. Am avut discuţii şi cu alte companii, dar condiţiile erau destul de dure, în sensul că voiau să le garantez 30% din capacitatea aeronavei că va fi ocupată”, a subliniat Vâlcu Stoian.

Preşedintele CJ Tulcea, Horia Teodorescu, a menţionat faptul că bugetul instituţiei nu îşi permite să suporte un eventual grad de neocupare al locurilor de aeronavă.

„Începutul întotdeauna este greu şi nouă ne este cu atât mai greu, ţinând cont de faptul că bugetul Consiliului Judeţean nu îşi permite să suporte un eventual grad de neocupare al locurilor de aeronavă până îşi asigură rentabilitatea curselor pe care le fac. Toţi marii operatori cer să li se ofere o garanţie financiară. Până se face reclamă, toţi procedează aşa”, a spus Horia Teodorescu.

De asemenea, directorul Vâlcu Stoian a afirmat faptul că în contextul deschiderii de curse aeriene va fi nevoie de un buget şi pentru publicitate.

Citiţi continuarea în paginile ziarului DELTA.