Antreprenorii din domeniul HoReCa şi-au desemnat reprezentantul în Consiliul Consultativ al oamenilor de afaceri la nivelul municipiului Tulcea, în persoana Ralucăi Cacencu. Desemnarea a avut loc miercuri, în cadrul primei întâlniri de la înfiinţarea Consiliului, între administraţia locală şi antreprenori.
„Mă bucură faptul că antreprenorii din domeniul HoReCa au acceptat invitaţia noastră, dovedind totodată atitudine participativă şi deschidere către noua abordare pe care Primăria o propune. Am activat toată viaţa în mediul privat şi cunosc foarte bine problemele cu care se confruntă acest domeniu: obţinerea cu dificultate a autorizaţiilor, lipsa unor orare de aprovizionare, modul ambiguu de stabilire a orarului de funcţionare, relaţia ingrată cu reprezentanţii autorităţilor etc.”, a transmis city managerul Nicolae Bibu.
Rolul reprezentantei HoReCa Raluca Cacencu va fi acela de a colecta problemele antreprenorilor din acest domeniu şi de a le prezenta Primăriei Tulcea şi va participa la redactarea noilor regulamente.
„Principala problemă a noastră este să putem beneficia de o practică unitară în acordarea autorizaţiilor şi în efectuarea controalelor tematice ale autorităţilor. În situaţii similare regulamentele ori nu sunt foarte clare şi sunt la interpretarea celui care trebuie să le aplice ori avem soluţii diferite cu toate că situaţia de bază este aceeaşi. Consiliul Consultativ a fost propus pentru o comunicare mai bună între domeniile de activitate şi Primăria Tulcea, deoarece este destul de greu ca primăria să fie conectată la toate problemele de care ne lovim noi. Eu o să fiu cea care adună problemele de la fiecare, le pune pe categorii şi apoi le prezintă primăriei. Este foarte important ca în momentul în care se vor redacta regulamentele noi de autorizare să putem participa şi noi să spunem exact ce anume este şi aplicabil în realitate. Aşteptăm cu interes formarea acestui consiliu”, ne-a declarat Raluca Cacencu.
Autorităţile locale au anunţat faptul că au început să lucreze la noile regulamente privind activităţile comerciale din domeniul alimentaţiei publice.
„Vrem ca aceste discuţii să se materializeze cât mai repede, de aceea am început să lucrăm la noile regulamente ce vor oferi un cadru favorabil activităţilor comerciale din domeniul alimentaţiei publice. Chiar astăzi, alături de colegul meu, George Şinghi, am avut o întâlnire de lucru cu responsabilii departamentelor din instituţie ce au atribuţii în acest domeniu. Vom stabili reglementări clare, ce nu vor permite abordări discreţionare. Nu vom ezita să ne inspirăm din regulamentele unor oraşe administrate responsabil, precum Oradea sau Cluj-Napoca. Dorim să venim în sprijinul tuturor oamenilor de afaceri de bună credinţă, de aceea vom organiza noi întâlniri cu reprezentanţii celorlalte ramuri economice”, a precizat Nicolae Bibu.
Consiliul Consultativ al oamenilor de afaceri tulceni a fost înfiinţat în luna aprilie printr-o hotărâre de Consiliu local. Acesta care va funcţiona pe baza dialogului structurat în ceea ce priveşte implementarea şi monitorizarea politicilor publice în domeniul economic la nivel local.
Obiectivul general al Consiliului Consultativ al oamenilor de afaceri îl reprezintă optimizarea proceselor orientate către beneficiari, prin abordarea strategică a dezvoltării municipiului Tulcea pe termen lung, utilizând instrumente de planificare a investiţiilor, bugetelor şi intervenţiilor în comunitate şi prin dezvoltarea soluţiilor de simplificare a relaţiei dintre autorităţile administraţiei publice locale şi cetăţeni.