Preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea Horia Teodorescu va participa pe data de 26 august începând cu ora 13.30 la ceremonia de primă traversare a pasarelei catwalk de la Podul peste Dunăre Tulcea – Brăila, eveniment care se înscrie în seria manifestărilor dedicate aniversării Centenarului relaţiilor diplomatice dintre Japonia şi România.
„Voi onora cu mândrie invitaţia Ambasadei Japoniei la Ceremonia de primă traversare a pasarelei catwalk de la Podul peste Dunăre Tulcea – Brăila. Cu mândrie, pentru că, încă o dată o spun, de aici de la Tulcea a plecat iniţiativa construcţiei acestui pod peste Dunăre. Dorit de peste 100 de ani de tulceni, podul peste Dunăre se construieşte acum spectaculos. O minune inginerească pe care constructorii români, alături de cei japonezi şi italieni, o săvârşesc sub ochii noştri. Vreau să felicităm împreună acest efort uriaş făcut cu profesionalism de japonezii de la IHI Infrastructure Systems Co. Ltd., de italienii de la Astaldi Spa şi, în aceeaşi măsură, să apreciem munca inginerilor şi muncitorilor români de pe şantierul celei mai mari lucrări de infrastructură din România ultimilor 30 de ani”, a transmis preşedintele CJ Tulcea, Horia Teodorescu.
Pasarela catwalk este o platformă provizorie ridicată pe partea Brăilei şi Jijilei, destinată lucrărilor la cablul principal.
Luna aceasta, ministrul Trans-porturilor a anunţat că stadiul fizic al lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila se apropie de 50%, în prezent lucrându-se la blocurile de ancoraj, la turnuri şi la drumurile de legătură de pe malurile Brăila şi Tulcea.
Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).
Licitaţia pentru realizarea Podului suspendat peste Dunăre, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani, a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme – una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie. Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.
Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.
Lăţimea totală va fi 31 de metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.