Viceprimarul George Şinghi: „Vom studia cartiere întregi şi vom moderniza fiecare centimetru de pământ”

Primăria Tulcea lucrează la documentaţia tehnică a celui mai complex program de regenerare urbană desfăşurat la nivelul municipiului care vizează cartiere precum Neptun şi Vest, dar şi zeci de kilometri de drumuri.

În general se doreşte revitalizarea cartierelor, proiectele urmând a aborda problemele urbanistice, sociale şi de mediu ale diverselor zone din municipiu, în vederea dezvoltării unui oraş european modern.

Proiectele ce îşi propun regenerarea urbană răspund unei nevoi clare la nivelul municipiului Tulcea şi anume lipsa unor spaţii verzi de dimensiuni mari.

Proiectele din această categorie vizează punerea în valoare a unora din terenurile degradate sau abandonate de pe raza municipiului prin transformarea acestora în zone de petrecere a timpului liber.

„Vom avea proiecte de regenerare urbană în care vom studia  cartiere întregi şi vom moderniza fiecare centimetru de pământ, respectiv alei, spaţii verzi, locuri de parcare, garaje şi vor fi eliminate construcţiile improvizate, pentru a accesa proiecte pe fonduri europene. Printre cartierele care vor fi studiate se află zona I.L. Caragiale-Neptun şi zona Vest. De asemenea, avem în pregătire studiile de fezabilitate care cuprind peste 30 de kilometri de drumuri care au ajuns la un anumit nivel şi pe care le vom valida în Consiliul Local şi care cuprind regenerare urbană. Mai avem şi proiectele curente desfăşurate de Serviciul de Gospodărire Municipală şi Direcţia de Întreţinere şi Administrare a Patrimoniului. Pe următorul exerciţiu financiar vom depune cât mai multe proiecte pentru care sperăm să obţinem finanţare”, ne-a declarat viceprimarul municipiului, George Şinghi.

Administraţia locală mai are în plan şi transformarea unor străzi în alei pietonale, dar şi realizarea unui traseu istoric.

„Ne dorim transformarea unor străzi  în alei pietonale şi aici avem un proiect care conţine un traseu istoric, un fel de centru vechi în zona străzii Progresului, Teatrului Jean Bart, strada Unirii şi Gloriei până la Monument”, a precizat viceprimarul George Şinghi.

Viceprimarul Şinghi pune accent pe reconfigurarea spaţiilor publice la fel ca în oraşele europene în care se descurajează mersul cu maşina, mai ales în centrul oraşului.

„Tendinţele în reconfigurarea spaţiilor publice în oraşele europene şi chiar în cele din State sunt pentru un oraş al pietonilor, în care se descurajează mersul cu maşina, mai ales în centrul oraşului. Străzi întregi sunt transformate în alei pietonale sau cel mult de tip <<shared space>>. Se pune accentul pe trotuare generoase cu insule de popas, intersecţii înălţate, mici piaţete civice sau terase. (…) Pare contraintuitiv, dar toate studiile aplicate au demonstrat că restrângerea benzilor auto în favoarea pietonilor, a bicicletelor şi a transportului în comun au dus la fluidizarea traficului. Bineînţeles, aceste spaţii nu pot fi reconfigurate decât în urma unor studii de fezabilitate sau a unor concursuri de soluţii. Vom aplica de câte ori se poate aceste principii pentru a reda, câte puţin, oraşul pietonilor. Lucrurile nu se mişcă atât de repede pe cât ne dorim cu toţii, însă trebuie să avem încredere că se lucrează, că direcţia este bună şi că pe termen mediu vom avea rezultate vizibile”, a transmis George Şinghi.