Aproape jumătate dintre tulcenii care au solicitat un loc de parcare rezidenţial la debutul primei etape de licitaţie online au ales să depună documentaţia fizic la sediul Biroului Parcări din cadrul Direcţiei de Întreţinere şi Administrare a Patrimoniului (DIAP) Tulcea.

Din primele 100 de cereri care au fost depuse în mai puţin de o zi de la lansarea aplicaţiei, 60 de tulceni au solicitat un loc de parcare online, iar 40 de persoane s-au prezentat la Biroul Parcări. Pentru zona Dallas, ANL Cocor şi ANL Izvor sunt disponibile în total 506 locuri de parcare.

„Pentru prima etapă sunt disponibile 506 locuri de parcare. Până acum au fost depuse peste 100 de cereri, din care 60 în sistem online şi 40 fizic la sediul Biroului Parcări situat la sediul Direcţiei de Întreţinere şi Administrare a Patrimoniului”, ne-a declarat viceprimarul municipiului, George Şinghi.

Interesul ridicat faţă de noul sistem de atribuire transparentă a locurilor de parcare a făcut ca, în primele câteva ore de la lansare, aplicaţia să funcţioneze cu mici sincope, potrivit unei informări a Primăriei Tulcea.

Ieri dimineaţă, însă, aplicaţia funcţiona în parametri normali, iar locuitorii din zonele vizate în această etapă au la dispoziţie o săptămână pentru a depune cereri.

„Site-ul a avut mici probleme în prima oră de la lansare pentru că probabil, din curiozitate, foarte mulţi cetăţeni au intrat pe link. Personalul DIAP este în permanent contact cu specialiştii IT pentru remedierea oricăror disfuncţionalităţi ce pot apărea în timpul operării platformei. Timp de o săptămână se pot depune solicitările, iar în perioada imediat următoare verificarea acestora, a ordinii în care s-au depus şi stabilirea sumelor câştigătoare pentru atribuirea locurilor de parcare. Majoritatea celor care au depus până acum au evitat să liciteze pentru acelaşi loc de parcare, dar vom vedea la finalul săptămânii în care se pot depune”, a precizat viceprimarul George Şinghi.

Potrivit viceprimarului, printre zonele programate în următoarele etape pentru demararea procedurii de scoatere la licitaţie a locurilor de parcare se află străzile Mărăşeşti, Meduzei şi Podgoriilor.

Până pe 2 august ora 16.30, tulcenii care locuiesc pe străzile Viitorului, Navaliştilor, Izvorului Nr. 4 bloc 1, Nr. 6 bloc 2, Nr. 8 bloc 3, Spitalului Nr. 46A, bloc Cocor şi Nr. 31 bloc 19, dar şi cei de pe strada Alunişului Nr. 30 pot depune solicitări online pentru atribuirea directă sau prin licitaţie a unui loc de parcare pe unitate locativă.

Solicitările pot fi depuse pe platforma de rezervări online https://parcari.primariatulcea.ro/ sau la Biroul Parcări din cadrul DIAP Tulcea din strada  Plugari.

Atribuirea locurilor de parcare de reşedinţă se va face etapizat, pe loturi, în tot oraşul.

„Persoanele interesate să depună cereri vor fi informate din timp, iar procesul de depunere în platformă nu necesită cunoştinţe deosebite în utilizarea tehnicilor digitale. Fiecărei sesiuni de atribuire îi este alocată o săptămână, timp în care locuitorii arondaţi pot depune cereri. Anunţul referitor la începerea atribuirii se face cu minim o săptămână în prealabil. Sunt lipite afişe la scările de bloc, iar anunţul este publicat pe site-ul primăriei (secţiunea INFO), pe paginile de socializare sau în presă. Persoanele care nu sunt familiarizate cu tehnica digitală vor beneficia de asistenţă la Biroul Parcări (situat la sediul DIAP), din partea personalului instruit în utilizarea aplicaţiei”, transmit reprezentanţii Primăriei Tulcea.

Preţul de pornire a licitaţiei este de 150 lei inclusiv TVA. Sub acest nivel nicio ofertă nu va putea fi acceptată, iar pasul de licitaţie va fi de 10 lei.

Pentru a putea obţine un loc de parcare în zonele de reşedinţă prin oricare dintre cele două modalităţi de atribuire, solicitanţii trebuie să nu figureze cu datorii la bugetul local, cu excepţia situaţiilor în care acestea fac obiectul unor litigii, iar executarea a fost suspendată.

De asemenea, solicitanţii nu trebuie să deţină garaj sau loc de parcare pe unitatea locativă în perimetrul locului de parcare pe care-l licitează.

Persoanele validate şi declarate câştigătoare în urma participării la licitaţia on-line/atribuire directă vor primi un e-mail de confirmare, după care vor trebui să achite contravaloarea licitaţiei şi/sau tariful anual în termen de 5 zile lucrătoare de la data înştiinţării.