La împlinirea a doi ani de mandat la Primăria Tulcea, primarul Ştefan Ilie a semnat ieri contractul de achiziţie publică pentru serviciile de elaborare a studiului de fezabilitate şi proiectului tehnic de execuţie pentru  viitoarea centură ocolitoare a municipiului Tulcea.

Contractul privind ,,Servicii de Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic de Execuţie pentru Drumuri de legătură cu conexiune la Drumul Expres Constanţa -Tulcea – Brăila, între localităţile Tulcea, Mineri, Cataloi, Agighiol şi Malcoci” a fost semnat cu Asocierea SC Euro-cerad International SRL, 3TI Progetti Italia-Ingegneria Integrata SPA şi SC We Project Engineering SRL, reprezentată de reprezentată de liderul de asociere Eurocerad International SRL, câştigătoarea contractului cu suma de 5.050.599,26 lei, exclusiv TVA.

Primarul Ştefan Ilie a menţionat faptul că investiţia este una dintre cele mai importante pe care le face municipiul Tulcea în ultimii 20 de ani.

„Ideea a pornit de la faptul că în planurile drumurilor expres Brăila-Tulcea, Constanţa-Tulcea, municipiul avea ca propunere de legătură la aceste drumuri o simplă bretea care intra în strada Barajului. Această centură a devenit o stradă interioară a municipiului, foarte aglomerată, mai ales în perioadele de sezon estival şi de când s-a deschis punctul trecerii de frontieră la Isaccea, unde marea majoritate a autovehiculelor care tranzitează din Ucraina spre România trec prin Tulcea. În urma conflictului armat din Ucraina, traficul s-a triplat şi creşte continuu. În aceste condiţii era necesară o altă strategie. Nu puteam face din Tulcea un punct cum încă este gara, adică o linie care se opreşte. Am reuşit ca din Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 să fie finanţat prin parteneriat cu CNAIR aceste studii care vor sta la baza execuţiei viitoare a noii centuri a oraşului. Este unul dintre cele mai importante proiecte pe care le face municipiul Tulcea în ultimii 20 de ani, pentru că această nouă legătură a oraşului cu exteriorul, cu ţara, Europa, căile de transport, va dezvolta şi localităţile aferente, dar şi întreg judeţul, pentru că va crea culoare de acces mult mai permisibile şi aerisite”, a declarat Ştefan Ilie.

Prezent la conferinţă, Sorin Zaharcu, directorul executiv al ITI Delta Dunării, a prezentat beneficiile obiectivului asupra comunităţilor locale.

„La finalul acestei aplicaţii, finanţarea este asigurată din fonduri europene, prin POIM. Este prima etapă de realizare a acestui proiect, urmând după finalizarea documentelor să trecem la finanţarea efectivă a proiectului de realizare a drumurilor de legătură, care înseamnă conectarea municipiului la o reţea rutieră de mare viteză, respectiv drumul expres Brăila-Tulcea-Constanţa. Este un proiect nou care asigură dezvoltarea sustenabilă a oraşului, condiţii de viaţă şi dezvoltare economică în municipiul Tulcea. Pe lângă cele două tronsoane Tulcea-Brăila şi Tulcea-Constanţa, care însumează aproximativ 180 de kilometri, la aceste drumuri se mai leagă o bretea de legătură a drumului expres Brăila-Tulcea cu punctul de frontieră la Isaccea. O structură rutieră modernizată aduce beneficii comunităţilor locale, plecând de la scăderea timpului de deplasare, a emisiilor de gaze cu efect de seră, a numărului de accidente, până la atragerea de foarte mulţi investitori”, a precizat Sorin Zaharcu.

Viceprimarul George Şinghi a precizat că prin acest nou drum municipiul se va extinde pe parte de intravilan şi a amintit faptul că în prezent la nivel de municipiu se află în execuţie reabilitarea a 26 kilometri de drumuri.

„Acest nou drum va seta şi o nouă limită a municipiului nostru, în sensul că se va extinde şi o parte din intravilan. Vor fi implicaţii şi pe partea de PUG care va intra în licitaţii, dar şi pentru dezvoltarea ulterioară a municipiului. Acest drum este cea mai importantă piesă din master planul pentru Tulcea. Avem în proiectare şi alte drumuri noi de conexiune în municipiu. Pe Anghel Saligny avem alţi 24 de kilometri de drumuri aprobaţi, unde suntem în faza de studiu de fezabilitate”, a spus George Şinghi.

Ing. Ştefan Bogdan, reprezentantul firmei Eurocerad International SRL, a detaliat câteva aspecte tehnice, precizând faptul că pe drumul expres vor fi amplasate staţii de încărcare electrice şi benzinării.

„Drumul va avea în secţiunea transversală acelaşi profil ca drumul expres Constanţa-Tulcea-Brăila. Va fi un drum cu două benzi pe sens de 3,5 metri, acostamente consolidate de 2,50 metri, dintre care 0,75 banda de încadrare pe fiecare parte. Pe traseu va fi poziţionat cel puţin un spaţiu de serviciu. Avem în vedere şi staţii de încărcare rapidă, probabil vor fi şi benzinării. Viteza de proiectare va fi undeva la 100-120 km la oră. Vom lucra cu geotehnicieni, ingineri de căi ferate, drumuri şi poduri, ingineri de electrice pentru că în această zonă am observat că sunt foarte multe linii de înaltă tensiune, plus cei de la apă-canal, gaze, etc. Vom stabili care sunt constrângerile, Natura 2000, situri arheologice, arealul Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării. Apoi vom veni cu trei variante de traseu, din care vor rămâne două pe care vom face analiză multicriterială, urmând ca la finalul studiului de fezabilitate să continuăm proiectul tehnic şi obţinerea autorizaţiei de construire pe o singură variantă”, a declarat Ştefan Bogdan.

Serviciile care se vor executa în cadrul contractului sunt studiul de fezabilitate, proiectul tehnic pentru autorizarea executării lucrărilor, proiectul tehnic de execuţie, documentaţia suport şi asistenţa solicitată pentru depunerea şi susţinerea cererii de finanţare, documentaţia de atribuire a contractului de execuţie şi asistenţă acordată beneficiarului pe durata desfăşurării procedurii. Durata contractului este de 21 de luni de la data începerii lucrărilor.