Mai multe asociaţii de proprietari din Tulcea au fost călcate anul acesta de inspectorii primăriei. Unele dintre ele s-au ales cu amenzi din cauza deficienţelor de organizare, altele au fost doar trase de urechi şi puse să remedieze neregulile depistate de către angajaţii Primăriei Tulcea.
Mai mulţi administratori şi preşedinţi ai asociaţiilor de proprietari au primit amenzi în valoare totală de 30.750 lei.
Asociaţiile de proprietari, pline de probleme
În prezent la nivelul municipiului Tulcea există 140 de asociaţii de proprietari la care sunt arondate 531 de blocuri cu 1.087 de scări şi 24.138 de apartamente.
La fel ca şi în cazul instituţiilor publice, administrarea asociaţiilor de proprietari nu este treabă uşoară. Principalele probleme cu care se confruntă acestea sunt date de faptul că există imobile ale căror părţi comune sunt vechi şi deteriorate, necesitând reparaţii pe cheltuiala proprietarilor.
Este vorba de subsol, instalaţii de apă şi canalizare, electrice, de telecomunicaţii, de încălzire şi de gaze de la branşament/racord până la punctul de distribuţie către părţile aflate în proprietate individuală, acoperiş, pod etc.
O altă problemă este că „unii proprietari din condominii nu notifică preşedintelui orice schimbare intervenită în structura şi numărul membrilor familiei prin deces, căsătorii sau naşteri, persoanele luate în spaţiu, precum şi locatarii/comodatarii ca urmare a închirierii sau a împrumutării locuinţei”, precizează reprezentanţii Compartimentului Asociaţii de Proprietari din cadrul Direcţiei Administraţie Publică Locală (DAPL) Tulcea.
Nu în ultimul rând, administraţia locală s-a lovit de-a lungul timpului de reticenţa unor proprietari de a lua măsuri pentru consolidarea şi modernizarea condominiului, modernizarea echipamentelor, instalaţiilor şi dotărilor aferente, precum şi pentru reabilitarea termică în scopul creşterii performanţei energetice.
Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului DELTA.