Reprezentanţii tulceni ai industriei HoReCa au solicitat Autorităţii Naţionale Pentru Protecţia Consumatorului să întreprindă demersuri prin care sancţiunea aplicată unui angajator în urma unui control să poată fi împărţită cu angajaţii. Subiectul a fost prezentat de Gabriel Diţu, administrator Sat Vacanţă Gura Portiţei, ieri, în cadrul unei dezbateri organizate de  Instituţia Prefectului cu operatorii din turism, alimentaţie publică şi instituţiile cu atribuţii de control în domeniu.

„Există posibilitatea ca în urma unei nereguli constatate sancţiunea să fie împărţită între angajat şi angajator? Din cauza lipsei responsabilităţii personalului angajat, te trezeşti că trebuie făcută o anumită activitate şi, dacă lipseşti vreo două zile, când te duci în depozit, spre exemplu, să verifici aranjarea mărfurilor pe termene de valabilitate şi categorii, nu vă spun cum o găseşti! Ajung eu ca manager al firmei să constat probleme la fiecare 2-3 zile. Ştiu că este problema mea că nu am nişte oameni capabili, dar ca o măsură de educare a personalului şi a operatorului economic, există această posibilitate? Dacă nu există, se poate reglementa?”, a declarat Gabriel Diţu.

Prezent la eveniment, Horia Constantinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale Pentru Protecţia Consumatorului, s-a declarat un susţinător al implementării unei astfel de măsuri.

„Ne dorim de foarte mult timp acest lucru. Am iniţiat discuţii cu ocazia mai multor comandamente legat de sancţionarea celor cu care dumneavoastră colaboraţi sub orice formă, pentru că acolo unde angajatorul pune la dispoziţie şi condiţiile proprii de muncă şi asigură tot ceea ce este necesar, şi noi credem că ar trebui să existe o formă de evidenţă a tuturor abaterilor angajaţilor, pentru ca la momentul în care doresc să îşi schimbe locul de muncă, fiecare angajator să aibă posibilitatea să facă o evaluare corectă. Vom rediscuta cu structurile de pe lângă Ministerul Muncii şi Ministerul Economiei, deoarece considerăm că este oportună o astfel de măsură. Din păcate, la acest moment niciuna dintre autorităţi nu poate sancţiona pentru îndeplinirea, sau nu, a sarcinilor de serviciu. Va trebui să avem lângă noi şi asociaţiile patronale din domeniu. Am discutat inclusiv ieri la o întâlnire cu reprezentanţii industriei HoReCa exact despre această situaţie şi cred că ar trebui demarat un demers ca într-un timp rezonabil să putem avea aceste prevederi”, a precizat Horia Constantinescu.

Cătălin Gherghişan, şef serviciu control al Direcţiei Regionale Antifraudă Fiscală Constanţa, a susţinut faptul că modificarea legii este greu de făcut, iar fiecare angajator ar trebui „să îşi facă ordine la el în ogradă”.

“Este complicat de schimbat legea, pentru că ar trebui să pui statul să aibă grijă de mii de angajaţi ai firmelor din această ţară. Fiecare angajator trebuie să îşi facă ordine la el în ogradă. Este frustrant să plătească un angajator amenda pentru greşelile făcute de un angajat, dar nici statul nu poate sta paznic la business-ul fiecăruia. Singura variantă să vă puteţi îndrepta împotriva angajatului este prin instanţă. Vă spun clar că vă luptaţi cu morile de vânt şi nu se va putea modifica legislaţia”, a declarat Cătălin Gherghişan.

Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului DELTA.