Cele zece autobuze achiziţionate de Primăria Tulcea vor ajunge pe trasee în luna noiembrie. Acestea se află deocamdată în garajele Societăţii de Transport, urmând ca în ceastă lună să fie aprobată de către Consiliul Local delegarea de gestiune pentru a intra în patrimoniul Societăţii de Transport Public.

„Delegarea gestiunii va fi o formalitate, în sensul că va exista un proiect de hotărâre în acest sens care va fi supus atenţiei Consiliului Local. Problema este că în acest moment nu avem la ce să le încărcăm. Este vorba de realizarea a  trei staţii de încărcare de putere maximă în staţiile de capăt din oraş şi a unei staţii de încărcare complexă de la sediul Serviciului de Transport Public. Aşteptăm să vină constructorul să le monteze. Acesta are toate avizele, toate documentele pentru a realiza branşamentele staţiilor de încărcare. Nu aş putea spune acum când va veni constructorul să realizeze efectiv lucrarea de branşarea a staţiilor de încărcare de mare putere. Că asta se va întâmpla  peste  o săptămână, două, trei, nu aş putea să spun. Aceasta ar fi singura problemă”, ne-a declarat directorul Societăţii de Transport Public, Aurelian Udrea.

Societatea de transport local are o singură staţie de încărcare, însă este de putere mică şi nu poate încărca decât un autobuz pe zi.

„Noi avem o staţie de încărcare, dar este de putere mică şi o folosim pe branşamentul actual. În aceste condiţii nu putem încărca decât un autobuz pe zi. Constructorul ne-a promis că cele patru staţii vor fi montate până la sfârşitul lunii noiembrie. Acum depinde şi de starea vremii, constructorul mai are şi el de primit nişte avize, adică să îşi finalizeze partea de documentaţie. Vorbim de nişte documente specific româneşti, că aşa este la noi”, a precizat directorul Aurelian Udrea.

Cert este că până la sfârşitul anului, tulcenii se vor bucura de un transport public modern cu 30 de autobuze electrice.

„Până la sfârşitul anului vom mai primi 20 de autobuze electrice. În total vor fi pe trasee 30 de autobuze moderne. Vom folosi şi autobuze clasice pentru că, în conformitate cu studiile noastre, pentru transportul public, pe zi, avem nevoie de 40 de autobuze”, a menţionat  directorul Udrea.

Dacă firma constructoare îşi respectă promisiunea şi va branşa staţiile de încărcare, zece autobuze electrice ar putea fi puse în circulaţie.

„După ce le primim în gestiune prin  Hotărâre de Consiliu Local, măcar un autobuz electric va circula în noiembrie. Unul pe zi putem încărca la staţia pe care o avem noi”, a precizat directorul Aurelian Udrea.

În ceea ce priveşte tarifele de transport, momentan nu se pune problema modificării acestora. Pentru o decizie în acest sens este necesară o analiză a costurilor transportului cu autobuze electrice, dar acestea trebuie să funcţioneze cel puţin  două luni pe trasee. După acel audit, se pot estima nişte costuri şi, dacă va fi cazul, probabil că se vor modifica tarifele.