Înfiinţarea Organizaţiei de Management al Destinaţiei la nivelul municipiului Tulcea a fost subiectul unei întâlniri cu presa, organizată ieri la Primăria Tulcea. Aceasta va avea misiunea de a realiza şi de a implementa o strategie profesionistă în domeniul turistic cu scopul de a atrage mai mulţi turişti, de a creşte media de înnoptare în destinaţie şi de a lărgi sezonul turistic, a explicat Alexandru Filip, viitorul manager OMD Tulcea.
Primarul Ştefan Ilie a declarat în debutul întâlnirii că înfiinţarea Organizaţiei de Management al Destinaţiei Turistice este unul dintre paşii importanţi pe care municipalitatea şi antreprenorii din turism îl fac pentru promovarea destinaţiilor turistice din judeţ.
„Ne bucurăm să avem o strategie profesionistă în domeniul turismului, a promovării destinaţiilor turistice. Am iniţiat această procedură de înfiinţare a OMD printr-o primă întâlnire cu antreprenorii din turism, cărora le-am prezentat oportunitatea înfiinţării acestui OMD, o instituţie care manageriază turismul în zona Deltei Dunării, dar şi în zona continentală. Majoritatea agenţilor economici au punctat necesitatea înfiinţării unui OMD în contextual în care Delta Dunării, ca orice destinaţie turistică, are nevoie de promovare şi mai ales de dezvoltare”, a declarat primarul Ilie Ştefan.
Managerul viitorului OMD, Alexandru Filip, a spus că realizarea unei noi hărţi turistice şi implementarea unor campanii de promovare sunt câteva dintre obiectivele imediate ale organizaţiei.
„Prin Organizaţia de Management a Destinaţiei Turistice se doreşte crearea unui brand turistic local, crearea unor aplicaţii, hărţi turistice de care vor beneficia turiştii. Avem foarte multe obiective”, a declarat Alexandru Filip.
Bugetul estimat pentru înfiinţarea OMD la Tulcea înseamnă o contribuţie de 30.000 de euro din partea Primăriei Tulcea, iar restul fondurilor vin din contribuţia din taxa hotelieră de 10 la sută, plus contribuţia agenţilor din turism, membri ai OMD, aport care ar putea însuma alţi 30.000 de euro, a explicat Alexandru Filip.
Managerul oraşului, Nicolae Bibu, a subliniat că agenţii economici au achiesat la ideea înfiinţării acestui organism care le poate sprijini activitatea.
„Antreprenorii din domeniul turismului au reclamat necesitatea înfiinţării acestui OMD, ca entitate ce le poate manageria afacerea. O astfel de entitate înseamnă un plus pentru noi. Chiar dacă turiştii vin în Deltă pentru că este un loc unic în România, asta nu înseamnă că nu trebuie să punem în valoare şi să promovăm destinaţia. Gestionarea resurselor naturale prin promovarea lor înseamnă un turism eficient. Or, noi asta ne dorim: eficienţa în domeniul turismului, posibilitatea agentului economic de a-şi promova afacerea şi de a primi mai mulţi turişti”, a declarat Nicolae Bibu.
Primarul municipiului a precizat că sediul OMD ar putea fi în Biroul fostei Asociaţii de Promovarea a Turismului, de pe faleză, nefolosită în prezent.
„Acel sediu va fi renovat şi pus la dispoziţia OMD ului. Vreau să vă spun că fiecare agent economic are libertatea de a-şi alege OMD-ul din care vrea să facă parte. Acestea sunt la nivel local, judeţean. Nimeni nu-i impune nimic. Sper ca până la sfârşitul lunii să depunem documentele la Tribunal, în vederea obţinerii statutului juridic. Am iniţiat acest parteneriat public privat şi la Tulcea, pentru că este absolut necesar să ne impunem pe harta turistică a lumii. Pe noi ne interesează ca tot mai mulţi turişti să înnopteze în Tulcea, să relanseze activitatea turistică”, a declarat primarul Ştefan Ilie.
Structurile OMD au la bază colaborarea dintre autorităţile locale şi operatorii din turism în scopul dezvoltării turismului, fiind organizate sub formă de parteneriat public – privat.
În prezent, în România sunt avizate 16 OMD-uri locale, două judeţene, în Maramureş şi Constanţa şi unul regional, în Bucovina.