Noul brand turistic al oraşului denumit „Tu şi Tulcea” a fost lansat ieri de către reprezentanţii Organizaţiei de Management al Destinaţiei (OMD) Turistice Municipiul Tulcea, în cadrul unei conferinţe de presă, eveniment găzduit la Satul Pescăresc din municipiu. „Tu şi Tulcea” şi identitatea vizuală asociată acestuia este primul produs al OMD Tulcea şi reprezintă primul pas în adoptarea unei abordări profesioniste de promovare şi dezvoltare a turismului din municipiu.

Primarul municipiului Tulcea şi preşedintele Consiliului Director al OMD Municipiul Tulcea, Ştefan Ilie, prezent la eveniment, atrage atenţia că Tulcea nu trebuie să mai fie doar un debarcader către Delta Dunării, ci un important oraş turistic.

„Un oraş nu creşte fără viziune, şi o parte a viziunii noastre este că municipiul Tulcea trebuie să devină un oraş turistic veritabil, nu doar eternul debarcader către Delta Dunării. Un oraş turistic trebuie să aibă o propunere unică, coerentă, o viziune şi un brand care să atragă oamenii. Suntem împreună pentru cea mai frumoasă vacanţă a oaspetelui nostru. OMD Tulcea trebuie să fie modul profesionist prin care oraşul nostru îşi propune să facă turism. Este modul prin care oraşul nostru de la porţile Deltei trebuie să devină o destinaţie turistică în sine, în măsură să le ofere motive suplimentare de a petrece timp aici celor care ne vizitează. (…) Brandul local <<Tu şi Tulcea>> îşi propune o abordare diferită şi o apropiere diferită faţă de cei care ne vizitează.  <<Tu şi Tulcea>> creează instantaneu o relaţie care plasează turistul în cadrul oraşului, îi conferă imediat o familiaritate, ca şi cum oamenii care ne vizitează devin la rândul lor tulceni. Orice vizită transferă turistului din esenţele locale, îl face să se regăsească în valorile locale şi îi oferă de fapt experienţa de locuitor, ceea ce în standardele de turism reprezintă experienţa supremă. Noi schimbăm drumurile, dar trebuie să schimbăm şi mentalităţile. Facem un oraş pentru locuitorii lui, dar şi pentru vizitatori. De astăzi Tulcea îşi propune să devină în mod profesionist o destinaţie turistică şi are şi instrumente să o facă în cele mai bune condiţii. Avem o organizaţie, o echipă şi un brand, care ne permite să atragem şi să ajungem către toţi oamenii de aici şi din afară. Invit de asemenea toţi operatorii de turism din oraş să devină membrii a acestei organizaţii şi să demonstrăm tuturor că împreună suntem mai puternici”, a declarat Ştefan Ilie.

Managerul OMD Municipiul Tulcea, Alexandru Filip, a reamintit de începuturile înfiinţării OMD-ului.

„<<Tu şi Tulcea>> este o abordare ieşită din tiparul banal şi reprezintă o invitaţie directă pentru o experienţă personală. Este practic o conexiune între toţi locuitorii şi toţi turiştii cu oraşul în sine. Totul a fost posibil printr-un efort comun şi susţinut început încă din toamna anului trecut (…). Vreau să ne uităm o clipă înapoi şi vă reamintesc că prima întâlnire cu mediul de afaceri din HoReCa a fost pe 26 octombrie, iar pe 29 decembrie, la două luni distanţă reuşeam într-un timp record să obţinem avizul legal de la minister în ceea ce priveşte înfiinţarea OMD-ului. Suntem încă primul OMD din judeţul Tulcea, iar pe 4 aprilie am dobândit şi personalitatea juridică finalizând practic tot demersul birocratic. Azi venim în faţa dumneavoastră cu acest brand turistic după ce au fost organizate şapte şedinţe, dezbateri şi sesiuni de lucru alături de membrii OMD-ului. Vă spun şi ce urmează să se întâmple dincolo se lansarea acestui brand turistic şi a entităţii vizuale, realizarea hărţii şi a broşurii turistice, lansarea aplicaţiei pe mob şi a versiunii web a acestea, crearea unui spot oficial de promovare şi a unei serii de clipuri tematice sunt următoarele obiective ce vor fi atinse într-un viitor apropiat de OMD municipiul Tulcea. În paralel vom intensifica eforturile de comunicare din social media, iar outdoor prin oraş veţi vedea din ce în ce mai multe elemente ce ţin de branding-ul de destinaţie. Apoi toate lucrurile se vor aşeza şi integra unele cu celelalte. Povestea turistică a municipiului Tulcea va deveni din ce în ce mai coerentă, consistentă şi nu am nicio îndoială că toate eforturile se vor vedea şi în rezultate palpabile, ceea ce ne interesează de fapt pe toţi”, a precizat Alexandru Filip.

Noul brand turistic „Tu şi Tulcea” şi identitatea vizuală asociată acestuia este primul produs al OMD Tulcea, a costat 15.000 de euro, preţ care include materialele promoţionale realizate în cadrul campaniei şi va fi urmat de lansarea unei aplicaţii IT pentru turişti, dar şi de publicarea unei hărţi turistice a oraşului.

„Bugetul OMD-ului a fost construit în jurul sumei 100.000 euro, 30.000 euro venind din bugetul minim impus de lege ca să fi constituit ca OMD local, ceea ce primăria şi l-a asumat în totalitate. Aceasta a fost un motiv pentru care am reuşit să primim avizul, iar diferenţa de 70.000 euro sperăm să o strângem din taxele de promovare colectate din unităţile de cazare din oraş. Legat de brand, broşuri, pliante, stickere, tot pachetul, vorbim de 15.000 euro. Aplicaţia a fost contractată săptămâna asta şi sperăm ca până la vacanţa de vară a copiilor să reuşim să-i dăm drumul. Astăzi mai avem încă 11 membri care şi-au exprimat dorinţa de a veni alături de noi şi care vor fi cooptaţi într-o viitoare adunare generală. Probabil acum cu lansarea brand-ului vor mai veni şi alţii”, a explicat Alexandru Filip.

Realizatorul noului brand turistic al municipiului Tulcea şi specialist în comunicare, Mugur Pătraşcu a explicat în cadrul conferinţei de presă ce stă în spatele „Tu şi Tulcea”.

„Eu cred că este un moment foarte important pentru că trăim cumva un moment istoric. De fiecare dată când nişte oameni profesionişti în felul lor şi în ceea ce fac zi de zi se strâng împreună să facă ceva mai bun, ceva care energizează lucrurile din toate părţile, atunci se întâmplă ceva. Şi Tulcea este cumva rămasă în urmă, este într-un joc de recuperare. Este momentul în care nişte oameni pun împreună aceste lucruri ca să ducă Tulcea în etapa următoare. Cred că este începutul felului în care Tulcea va începe să arate peste un an, doi, cinci, ş.a.m.d. Eu lucrez în comunicare, mă ocup cu a transmite oamenilor nişte mesaje. Încercăm să ajungem la oameni astfel încât să avem o reacţie de la ei. Brand-ul turistic al municipiului Tulcea este un efort de comunicare, dar este mult mai mult decât atât. Foarte multă lume crede că un brand este un logo, dar un brand nu este un logo şi nici măcar o identitate vizuală. Brand-ul este energia despre care vorbeam la început. (…) Tulcea a luat o decizie, să facă turism după atâţia ani în care nu a făcut acest lucru. Un brand este o construcţie care trebuie să surprindă un spirit, o energie, cu care uniţi mergem către o direcţie. Un brand spune că noi cei de aici credem în aceste valori şi vrem să facem acest lucru. Credem că Tulcea poate fi mai mult decât acel debarcader care a fost atât timp pentru oamenii care ne vizitau. Tulcea are cu ce, trebuie doar să fim împreună şi să tragem înspre noi această poveste într-un mod profesionist. Un brand mai este şi o declaraţie de intenţie şi de organizare a efortului. Tulcenii declară că vor să facă turism, să primească oaspeţi şi că depun eforturi la cele mai înalte standarde”, a declarat Mugur Pătraşcu.

La conferinţa desfăşurată la Cherhanaua Satului Pescăresc din Tulcea a participat primarul municipiului Tulcea, Ştefan Ilie, administratorul public al oraşului, Nicolae Bibu, managerul destinaţiei turistice Municipiul Tulcea, Alexandru Filip, şi creatorul noului brand turistic Mugur Pătraşcu.

Primul eveniment în cadrul căreia vă fi promovat noul brand turistic al municipiului este festivalul „Scrumbii de Florii”, eveniment ce se desfăşoară în acest weekend în Satul Pescăresc. În planurile OMD Municipiul Tulcea pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se mai numără în viitorul apropiat realizarea hărţii şi a broşurii turistice a oraşului, lansarea aplicaţiei de mobil şi crearea unui spot oficial de promovare.